آلمان: جنگ علیه داعش را به جنگ علیه مسلمانان تبدیل نکنید

وزیر دفاع آلمان، اورسلا وون دیر، درباره ی تبدیل جنگ علیه گروه تروریستی داعش به جنگ علیه مسلمانان هشدار داد.

وی در سخنرانی خود گفت: “ما باید مراقب باشیم، این جنگ به جنگی علیه اسلام و مسلمین به طور کلی تبدیل نشود.” که هشداری ضمنی به ایالات متحده بود.

رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، روز پنجشنبه اعلام کرده بود دستور اجرایی جدیدی جایگزین دستور جنجالی ممنوعیت ورود مسافرین هفت کشور با غالبیت مسلمان صادر خواهد کرد و گفت این امر برای حمایت کشورش از حملات تروریستی است.

همچنین وزیر دفاع آلمان به ایالات‌متحده درباره ی صدمه زدن به اتحادیه اروپا و پیمان آتلانتیک هشدار داد و تاکید کرد همبستگی اروپا به سود واشنگتن است.

موضع‌گیری ترامپ که تصمیم جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا را ستود و پیمان آتلانتیک را نقد کرد نگرانی اروپاییان را برانگیخته است.

اورسولا وون دیر لیان، درباره نشست امنیتی مونیخ گفت: “دوستان آمریکایی ما می دانند، لحن گفتارشان در مورد اروپا تاثیر مستقیمی بر اتحاد قاره ی ما دارد.” و تاکید کرد: “استقرار اتحادیه اروپا و هم پیمانان آتلانتیک قوی و متحد به سود ایالات‌متحده است.”

وی در این چارچوب افزود: “نمیتوانیم نسبت به هم پیمانانمان و کسانی که به ارزش ها، مرزها و قوانینمان شک دارند برخورد یکسانی داشته باشیم.”

او بطور مکرر پوتین را ستود و خواستار برقراری ارتباطات گسترده تری با روسیه به ویژه در زمینه ی مبارزه با داعش در سوریه شد.

وزیر دفاع آلمان از دستور ترامپ مبنی بر ممنوعیت موقت مهاجرت و سفر شهروندان ۷ کشور با غالبیت مسلمان به ایالات متحده انتقاد کرد.

وون دیر لیان گفت: “ما باید از تبدیل مبارزه با تروریسم به جبهه ی ضد اسلام جلوگیری کنیم، چرا که با خطر تفرقه و ایجاد زمینه برای خشونت و تروریسم مواجه خواهیم شد.”

وی همچنین هشدار داد در این صورت “با خطر فرورفتن در مردابی عمیق تر از خشونت و وحشیگری روبرو میشویم. بهتر است دنبال برقراری ارتباط با کشورهای عربی و اسلامی دارای تفکر مشترک باشیم.”

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *