۳ مقام کلیدی طالبان مسلح با ۱۳ تن دیگر در قندوز کشته شدند

مقام های امنیتی قول اردوی ۲۰۹ شاهین می گویند که رئیس کمیسیون نظامی و معاون ولسوال نام نهاد طالبان مسلح برای ولسوالی خان آباد و یک فرمانده کلیدی آنان در ولسوالی خان آباد این ولایت کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این افراد در نتیجه عملیات تصفیوی مشترک نیروهای امنیتی افغان در ولایت قندوز بشمول افراد مهم و کلیدی طالبان مسلح ۱۶ تن از اعضای این گروه کشته شده اند.

دگرمن عبدالقهار آرام آمر مطبوعات قول اردوی ۲۰۹ شاهین به خبرگزاری خاور میانه گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته در جریان عملیات های تصفیوی نظامیان افغان در ولسوالی خان آباد ولایت کندز ۱۶ تن بشمول ملاقدیم سرگروپ و رئیس کمیسیون طالبان، ملابصیر معاون ولسوال نام نهاد این گروه برای ولسوالی خان آباد و ملا احمد شاه سرگروپ ۳۰ نفری آنان کشته شده و ۸ تن دیگر اعضای این گروه جراحت برداشته اند.

به گفته آقای آرام همچنان در جریان عملیات پاکسازی به حمایت نیروهای هوایی در مربوطات ولسوالی دشت ارچی ولایت قندوز ۱۴ طالب مسلح کشته شده و ۱۲ تن دیگر این گروه جراحت برداشته اند.

وی علاوه کرده که در ولسوالی خواجه غار ولایت تخار نیز در اثر پرتاب موشک چرخبال های نظامی ۱۵ طالب مسلح جان باخته و ۱۲ تن دیگرشان جراحت برداشته اند.

این درحالیست که پیش از این مقام های محلی قندوز از پاکسازی بخش های از این ولایت از وجود طالبان مسلح خبر داده بودند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *