یک میلیون و هفتصد هزار نفر به مراکز خدمات اجتماعی و مارکیت ها دسترسی پیدا کردند

11205626_573648139440251_5546520741110445551_nوزارت احیا و انکشاف دهات از دسترسی یک میلیون و هفتصد هزار نفر در دهات کشور به خدمات اجتماعی و مارکیت ها در سراسر کشور خبر می دهد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، اکبر رستمی، سخنگوی وزارت احیا و انکشاف دهات در نشست خبری امروز (۵سرطان) در کابل اظهار داشت که در شش ماه سال مالی ۱۳۹۵، پروژه های مختلفی در ۲۴۷ ولسوالی کشور عملی شده است.

به گفته وی، در این مدت و از طریق برنامه ‌های ملی؛ در مجموع ۸۹۱ کیلومتر سرک در ۲۴۷ ولسوالی در ۳۴ ولایت کشور قیر ریزی، آسفالت، کانکریت و جغل اندازی شده‌ است.

رستمی افزود که تطبیق پروژه های ساخت سرک با توجه به اینکه ۱ هزار و ۳۹۸ قریه را بهم وصل کرده، برای بیش از ۲۱ هزار تن نیز زمینه‌ های اشتغال کوتاه مدت را فراهم کرده است.

بر اساس اظهارات منبع، وزارت احیا و انکشاف دهات، طی شش ماه سال، ۸۱۹ متر پُل اعمار کرده و یکهزار و ۵۸۷ کیلومتر سرک را در سراسر کشور مورد حفظ و مراقبت قرار داده که این پروژه ‌ها بیش از ۴۴ میلیون دالر هزینه برداشته است.

سخنگوی وزارت احیا و انکشاف دهات تصریح کرد که با تکمیل این پروژه ‌ها، در مجموع حدود یک میلیون و هفتصد هزار نفر در روستاهای کشور به مراکز خدمات اجتماعی و مارکیت ‌ها دسترسی پیدا کرده‌ و از خدمات ترانسپورتی نیز مستفید شدند.

طبق معلومات رستمی، به صورت اوسط روزانه ۴ اعشاریه ۹ کیلومتر سرک روستایی در کشور ساخته شده که ساخت این سرک‌ ها بر زندگی مردم به خصوص دهاقین تاثیرات مثبت گذاشته و آنها به راحتی محصولات خود را به مارکیت ها انتقال می دهند.

این در حالی است که بر اساس معلومات ارائه شده وزارت احیا و انکشاف دهات، در حال حاضر کار یکهزار و ۸۵۷ پروژه در بخش ترانسپورت که شامل ساخت ۲ هزار و ۳۰۲ کیلومتر سرک و حفظ و مراقبت یکهزار و ۴۰۶ کیلومتر سرک است، به صورت عملی جریان دارد.

Author

About Author