یک مطلب نویس روزنامه ماندگار در توقیف لوی سارنوالی

عزیزالرحمان سخی‌زاده، همکار قلمی روزنامه ماندگار، به دلیل نشر یک نوشته انتقادی در باره اداره مبارزه با ارتشا و فساد اداری، از یک هفته به این‌سو در توقیف به سر می‌برد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه،  اتحادیه ملی ژورنالیستان افغانستان با انتشار اعلامیه‌ای گفته است که آقای سخی‌زاده زمانی‌که به ریاست تحقیق لوی سارنوالی برای پاسخ‌گویی به پرسش‌های سارنوالی در مورد این نوشته حاضر شده بود، بازداشت و توقیف شده است.

اتحادیه ملی ژورنالیستان از توقیف آقای سخی‌زاده انتقاد کرده می‌گوید بر مبنای احکام قانون رسانه‌های همگانی، هر‌گونه شکایت در مورد محتوای یک رسانه باید در گام نخست، در کمیسیون رسانه‌های همگانی مورد بررسی قرار گیرد و در صورت وجود جنبه‌های جرمی به مراجع عدلی و قضایی راجع گردد.

اتحادیه ملی ژورنالیستان گفته که مسوولان اداره مبارزه با ارتشا و فساد اداری، به ویژه رییس این اداره با استفاده از نفوذ و صلاحیت‌هایی که دارد، بدون طی مراحل قانونی این قضیه و با توصل به سارنوالی در بازداشت آقای سخی‌زاده نقش داشته است.

این اتحادیه این اقدام سارنوالی را محکوم کرده و از آن خواسته که اجازه دهد ابتدا این مساله از طریق مراجع قانونی آن بررسی شود.

در اعلامیه آمده است: اتحادیه ملی ژورنالیستان افغانستان همچنان از مقامات دادستانی کل کشور می‌طلبد تا آقای سخی‌زاده را هر‌چه زودتر از بازداشت رها کرده و به وی اجازه دهند تا به صورت قانون به پاسخگویی در این مورد بپردازد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *