یونیسف: آینده ای تاریک در کمین کودکان عراقی است

D4894884-D2FA-4134-8098-F277AA7A73C3_w987_r1_sنماینده صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) در عراق، با ابراز نگرانی از وضعیت کودکان عراقی افزود: بدون کمک های جهانی آینده تاریکی در کمین آنها خواهد بود.

به گزاش خبرگزاری خاورمیانه، “پیتر هاکینز” نماینده یونیسف در عراق با اعلام این مطلب افزود: این آینده تاریک برای این نسل از کودکان عراقی محقق خواهد شد، مگر آن‌که دولت عراق، متحدان آن و نهادهای امداد رسان، اقدام به بازسازی جوامعی کنند که به واسطه سال‌ها جنگ از یکدیگر جدا شده‌اند.

هاکینز در این باره گفت: درگیری های اخیر میان نیروهای دولت عراق و تروریست‌های داعش، باعث شده است هزاران دانش آموز از رفتن به مدارس و مراقبت‌های صحی محروم شوند.

وی افزود: ما با نسلی روبرو هستیم که در حال گم کردن مسیر خود است، و دورنمای آینده‌ای سالم را از دست می‌دهد.

هاکینز پیشتر در یک سخنرانی در لندن اعلام کرد نهادهای دولتی عراق بر اثر کمبود بودجه شدید، در حال فروپاشی هستند و این نهادها برای تامین آموزش و تربیت معلم، به کمک‌های نهادهای سازمان ملل متحد وابسته‌اند.

او افزود: در اینجا نیاز است تا تزریق بودجه توسط دولت مرکزی انجام شود تا بدین ترتیب، بتوانیم شاهد بهبود اقتصادی باشیم.

درگیری ها در عراق اخیرا به شدت افزایش پیدا کرده است. در گزارش ماه گذشته سازمان ملل متحد آمده است بر اساس برآوردهای انجام شده، چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تن از کودکان عراقی – نزدیک به یک سوم کودکان این کشور- به کمک نیاز دارند.

Author

About Author