کَرکَر بغلان از وجود افراد وابسته به حزب اسلامی پاکسازی شد

در نتیجه عملیات «نوید۱۱» در ولایت بغلان، ساحات معدن کرکر شهر پلخمری به صورت کامل از وجود مخالفان مسلح وابسته به حزب اسلامی پاکسازی شد.

دگرمن ضیاءالدین فرمانده کندک اول قول اردوی ۲۰۹ شاهین به خبرگزاری خاورمیانه گفت که این عملیات از چندی به این سو به هدف پاکسازی ولایت بغلان از وجود مخالفان مسلح راه اندازی شده بود.

به گفته وی، در جریان این عملیات در ۲۴ ساعت گذشته، هفت عضو گروه حزب اسلامی کشته و زخمی شده و شش تن دیگر نیز بازداشت شده است.

13933461_1144797885581330_1584441824_n

این فرمانده نظامی اظهار داشت که شب گذشته مناطق کرکر به ویژه معدن این منطقه به صورت کامل از وجود مخالفان مسلح وابسته به حزب اسلامی پاکسازی شد.

ضیاءالدین افزود که در جریان این عملیات، چند دیپوی مهمات حزب اسلامی به دست نیروهای امنیتی افتاده است.

وی گفت که ۱۳ عراده واسطه نقلیه معدن ذغال سنگ کرکر که در اختیار مخالفان مسلح بود از آنها گرفته و به مسوولان معدن سپرده شد.

در عین حال، مقام های محلی بغلان می گویند که در جریان عملیات «نوید ۱۱» اسناد و اوراقی مزین به لوگوی حزب اسلامی به دست آمده که نشان می دهد افراد وابسته به این حزب برای تمویل و تجهیز خود از مردم منطقه عشر و ذکات جمع آوری می کردند.

این در حالی است که مخالفان مسلح در شمار دیگری از مناطق و ولایت های کشور از مردم عشر و ذکات جمع آوری کرده و بخشی از تمویل و تجهیز خود را از این راه تامین می کنند.

Author

About Author