کلینتون: القاعده را ما ایجاد کردیم

Secretary Of State Clinton Meets With Brazilian Foreign Ministerبا گسترش نگرانی های جهانی از گسترش فعالیتهای گروههای تروریستی تکفیری القاعده و داعش، فعالان رسانه ای فیلم مصاحبه هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه سابق و نامزد فعلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را منتشر کرده اند که طی آن وی به ایجاد القاعده و داعش توسط امریکا اعتراف می کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، پایگاه خبری اخبارالساعه به نقل از سایت آمریکایی گلوبال ریسرچ بخش هایی از فیلم ویدیویی از سخنان هیلاری کلینتون کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا را پخش کرد که می گوید ما آمریکایی ها در زمان جنگ شوروی سابق علیه افغانستان اقدام به تاسیس و حمایت مالی از گروه القاعده کردیم و اعضای آنها را از مناطق مختلف و در راس آن از عربستان سعودی گرد هم آوردیم.

کلینتون در این ویدیو می گوید: ما گروه القاعده را برای آن ایجاد کردیم تا اتحاد جماهیر شوروی را شکست دهیم چرا که آنها افغانستان را اشغال کرده بودند و ما مایل نبودیم آنها بر آسیای میانه سیطره داشته باشند بنابر این ریگان رییس جمهوری آن زمان و کنگره آمریکا تصمیم گرفتند با این گروه هم پیمان شوند.

پایگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ همچنین در ادامه به نقل از کلینتون نوشت که کشورهای عضو ناتو نیز در مقابل از گروه تروریستی داعش استفاده می کنند تا اهداف خود و اهداف اسرائیل را محقق سازند.

گلوبال ریسرچ نوشته است: کسانی که تظاهر می کنند رهبری جنگ جهانی علیه تروریسم را برعهده دارند خودشان در عمل تروریست هستند.

کلینتون در این فیلم ویدیویی گفته است که بر اثر کمک گرفتن از همین گروه القاعده بود که شوروی از افغانستان عقب نشینی کرد و میلیاردها دالر خسارت دید و در نهایت به فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی انجامید.

Author

About Author