کشورهای منطقه برای مبارزه با تروریسم باید استراتیژی واضح داشته باشند

رئیس جمهور غنی ضمن اینکه تروریزم را نه تنها برای افغانستان، بلکه برای تمام منطقه یک تهدید مشترک و میان مدت دانست، اظهار داشت که کشورهای منطقه نیز برای مبارزه با این پدیده باید از طریق یک استراتیژی واضح عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور اسلامی افغانستان، شام دیروز مهمان جنرالان، افسران بازنشسته و پروفیسران هند بود.

در این دیدار که در انستیتوت مطالعات و تحلیل های دفاعی هند در شهر دهلی جدید برگزار شد، رئیس جمهور غنی، تروریسم را یک تهدید منطقه ای دانست.

به گفته وی، اگر کشورهای منطقه در جنگ کنونی که بالای افغانستان تحمیل شده است، از طریق یک استراتیژی و راهبرد واضح عمل نکنند، در میان مدت تروریزم نه تنها برای افغانستان، بلکه برای تمام منطقه تهدید مشترک خواهد بود.

آقای غنی با یادآوری از فداکاری نیروهای امنیتی افغانستان اظهار داشت که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، در خط مقدم مبارزه علیه تروریزم قرار دارند و به همین دلیل، جهان قانع شد تا برعلاوۀ همکاری در عرصه انکشافی، در زمینه نظامی نیز به کمک و همکاری خویش با افغانستان ادامه دهد.

رئیس جمهور یک بار دیگر عملکرد پاکستان در قبال ایجاد تفاوت بین تروریسم تاکید کرد که تروریزم خوب و بد وجود ندارد؛ تروریسم؛ قوم، زبان و مذهب را نمی شناسد.

وی با تاکید بر دوستی افغانستان و هند، اظهار داشت که این دوستی و مناسبات دو جانبه بر منافع و اصول دو کشور استوار است.

در عین حال، یک منبع از سفارت افغانستان در دهلی جدید که نخواست نامی از وی گرفته شود به خبرنگار خاورمیانه در این شهر گفت که رئیس جمهور در سفر دو روزه با کارمندان سفارت افغانستان، نماینده دانشجویان کشور مقیم هند، سرمایه گذاران و بازرگانان افغانستان نیز دیدار کرده و مشکلات آنها را جویا شده است.

گفتنی است که رئیس جمهور غنی، ظهر امروز دهلی را به مقصد کابل ترک کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *