کشف کمک های نظامی امریکا به تروریستها در سوریه

اطلاعات تازه انتشار یافته از کشف یک انبار تسلیحات جدید و پیشرفته امریکایی جبهه النصره نزدیک حلب در سوریه، نشان می دهد یک کشتی امریکایی، ۱۷۰۰ تُن تسلیحات ساخت این کشور و سایر دولتهای غربی را در اختیار جبهه النصره قرار داده است.

156085

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شبکه دوم تلویزیون ملی روسیه در گزارشی آورده است که تروریست های جبهه النصره هنگام عقب نشینی اخیر خود در برابر حمله های ارتش سوریه، نتوانستند انبار بزرگ تسلیحات را تخلیه کنند.

در این گزارش آمده است :«انبار مملو از تسلیحات غربی و امریکایی شامل مجموعه هایی اعلام شده است که در عملیات مختلف زمینی و هوایی کاربرد دارد و حتی شامل موشک های هدایت شونده فوق پیشرفته برای هدف گیری هوایی نیز است.»

بنا بر این گزارش، بخشی از این تسلیحات (۲۱ جون) با یک کشتی امریکایی در بندر عقبه اردن تخلیه شد و در اختیار تروریست ها قرار گرفت.

تروریست ها پس از دریافت جنگ افزارها که بسیاری از آنها ساخت امریکا است، محموله اهدایی غرب را به مناطق تحت سلطه خود در سوریه منتقل کرده اند.

مجموعه انبوه اعلام شده در این انبار، شامل راکت انداز، جنگ افزار ضد تانک، موشک های هدایت شونده دارای سامانه هدف یاب، مجموعه های تاو و همچنین شمار زیادی جعبه های انواع مهمات و نارنجک ساخت غرب و امریکا می باشد که فهرست برداری شده است.

Author

About Author