کشف و ضبط یک محموله بزرگ تریاک در بغلان

0,,16162201_303,00معینیت مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله از کشف و ضبط یک محموله بزرگ مواد مخدر در مسیر پلخمری مرکز ولایت بغلان خبر می دهد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بازمحمد احمدی، معین مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله این خبر را در نشست خبری امروز (۱۳سرطان) ابراز داشت.

احمدی اظهار داشت که این محموله شامل بیش از ۷۰۰ کیلوگرام تریاک است که از بدخشان بارگیری شده و به ولایت های هلمند و قندهار و مرز پاکستان انتقال داده می شد.

به گفته وی، در پیوند به این محموله، شش قاچاقبر و یک راننده بازداشت شده و تحقیقات از آنها نیز جریان دارد.

بر اساس اظهارات احمدی، این محموله در یک موتر هینو جاسازی شده و یک موتر بنز نیز آن را همراهی می کرده و بر اساس اسناد موجود، قاچاقبران با گروه های تروریستی و طالبان مسلح ارتباط داشته اند.

معین مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله تصریح کرد که این موتر از مسیر پلخمری به فاریاب و از آنجا از مسیر راه های ناامن و تحت کنترول طالبان مسلح به قندهار و هلمند انتقال داده می شد و این امر نشان می دهد که با رهبران طالبان مسلح ارتباط داشته است.

وی تاکید کرد که باندهای قاچاق مواد مخدر با طالبان مسلح ارتباط نزدیک دارند.

در عین حال، احمدی ربع دوم سال را زمان قاچاق مواد مخدر عنوان کرده و اظهار داشت که در ربع اول کشت و برداشت صورت گرفته و در ربع دوم، فعالیت قاچاقبران بیشتر می شود.

بر اساس معلومات منبع، در ربع اول سال جاری، ۵۸۸ عملیات بزرگ و کوچک برای کشف و ضبط مواد مخدر صورت گرفته که در نتیجه آن، ۷۴۰ مظنون همراه با ۱۱۲۲ کیلومواد مخدر و مشروبات الکولی، ۸۸ میل سلاح مختلف النوع، ۱۱۱ عراده واسطه نقلیه و ۲۵۳۵۶۴ دالر پول نقد کشف و به دست آمده و در کنار آن ۶ باب لابراتوار در سراسر کشور تخریب شده است.

بازمحمد احمدی تصریح کرد که برنامه های عملی برای مقابله با قاچاق مواد مخدر در ربع دوم سال روان روی دست دارند و این کار را با جدیت بیشتر انجام خواهند داد.

این در حالی است که افغانستان هنوز هم در صدر کشورهای تولید کننده مواد مخدر در جهان قرار دارد و این پدیده عامل مهمی در ناامنی های کشور دانسته شده است.

Author

About Author