کشتار کودکان و تجاوز به زنان مسلمان در میانمار

در پی افشاگری رسانه ها دربارۀ تجاوز به دختران مسلمان و کشتار مردان و پسران آنان در میانمار، ده ها تن در برابر سفارت این کشور در تایلند تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، تظاهر کنندگان علیه اقدامات ضد بشری پولیس میانمار ضد مسلمانان شعار دادند و بلوزهایی با شعار نجات مسلمانان میانمار به تن کردند.

این تظاهرات پس از آن شکل گرفت که ده ها تن از مسلمانان میانمار، در عملیاتی نظامی به صورت دسته جمعی کشته شدند و شمار بسیار زیادی از آنان به زور اسلحه ناچار به فرار به سوی بنگلادش شدند.

همزمان با این تظاهرات، ده ها تن نیز در مقابل سفارت میانمار در اندونزیا تظاهرات کردند و جنایت های انجام شده در حق مسلمانان این کشور را «مجازات دسته جمعی» شمردند.

بر اساس گزارش های سازمان ملل، مسلمانان قوم «روهینگیا» در میانمار در معرض پاکسازی نژادی هستند؛ خانه های آنان سرقت می شود، اموالشان چپاول می شود، کودکانشان سر بریده می شوند و وادار به عبور از روخانه ایراوادی می شوند. در این میان، شماری از عناصر پولیس نیز به یک زن مسلمان در شرق ایالت راخین تجاوز کردند.

به نوشتۀ روزنامۀ ایندیپندنت، برخی از مسلمانان میانمار، ناچار شده اند به سوی بنگلادش فرار کنند، اما نیروهای نظامی بنگلادش از ورود آن ها به این کشور جلوگیری کردند

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *