چند پروژه عام المنفعه در بامیان افتتاح شد

رئیس جمهور غنی در سفر به ولایت بامیان، چند پروژه عام المنفعه را افتتاح کرده و اظهار داشت که منابع مالی تطبیق پروژه ها در مناطق مرکزی تامین شده است.

CrATlQbWIAAgVoD

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رئیس جمهور غنی صبح امروز (۸سنبله) همراه با یک هئیت عالی رتبه دولتی به ولایت بامیان سفر کرد.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور در این سفر، سرک میدان شهر ـ بامیان، میدان هوایی شهید وحدت ملی استاد عبدالعلی مزاری، پروژه برق آفتابی اژدر شهر بامیان و آغاز کار ۶۰ کیلومتر سرک گردن دیوال را افتتاح کرد.

بعد از افتتاح این پروژه ها، رئیس جمهور با شورای علما، نماینده گان جامعه مدنی و بزرگان ولایت بامیان نیز دیدار کرده و اظهار داشت که منابع مالی برای پروژه های عام المنفعه در مناطق مرکزی تامین شده است.

CrAaaVtWgAA2CKi

به گفته رئیس جمهور، این پروژه ها باعث می شود که تا مشکلات مردم مناطق مرکزی به ویژه در بخش ترانسپورت حل شود.

آقای غنی همچنین در مورد روشنایی ولایت های مرکزی به ویژه بامیان اطمینان داد که با پروژه برق ۳۰۰مگا وات، خانه مردم این مناطق روشن می شود.

در عین حال، شورای ولایتی بامیان می گوید که به دلیل عدم همکاری والی بامیان، جلسه نشست با رئیس جمهور را ترک کرده اند.

14141804_1063560213720220_6606360264434343960_n

طیبه خاوری، عضو شورای ولایتی بامیان به خبرگزاری خاورمیانه، سفر رئیس جمهور هئیت همراهش را پردستاور دانست؛ اما اظهار داشت که به دلیل عدم همکاری و یکه تازی محمد طاهر زهیر، اعضای شورای ولایتی، جلسه مشترک را رئیس جمهور را ترک کرده اند.

وی به مظاهره مردم و نماینده گان جامعه مدنی در چوک مرکزی بامیان (چوک الکین) نیز اشاره کرده و اظهار داشت که مظاهره کننده گان خواهان تطبیق پروژه توتاپ از مسیر بامیان هستند.

بانو خاوری تصریح کرد که هم اکنون (ساعت ۲:۳۰بعدازظهر) نیز مظاهره ادامه دارد و مردم در چوک مرکزی تجمع کرده اند.

سفر رئیس جمهور غنی به بامیان در حالی صورت می گیرد که جنبشی موسوم به «روشنایی» خواهان انتقال برق توتاپ از مسیر بامیان است، برخلاف اینکه دولت این پروژه را از مسیر سالنگ انتقال خواهد داد.

این در حالی است که نیروهای امنیتی ولایت بامیان، شب گذشته شماری از اعضای جامعه مدنی که همزمان با سفر رئیس جمهور به این ولایت، قصد مظاهره را داشتند، بازداشت کرده است.

Author

About Author