پولیس سارق در بغلان یکتن را کشت و یکتن دیگر را مجروح ساخت

بغلانحوالی ساعت ۳ بامداد امروز توسط شلیک یک فرد پولیس در نزدیکی قوماندانی امنیه بغلان یک فرد ملکی کشته شد و یکتن دیگر شدیداً مجروح گردیده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نزدیکان این دو تن پولیس را به سرقت و قتل متهم کرده می گویند که پس از آنکه پولیس سارق از سوی صاحبان منزل گرفتار می شود در مسیر راه که میخواستند شخص سارق را به قوماندانی امنیه تسلیم دهند از جانب پولیس مجهز با لباس نظامی و همدست سارق هدف گلوله قرار گرفته اند.

به گفته آنان پس از انتقال مجروحان به شفاخانه یکتن آنان جان سپرده و یکتن دیگر شان به حالت کوما به سر می برد.

فریدون شهزاد پسر کاکای آنان گفت: حوالی ساعت ۲ بجه شب گذشته پسران کاکایم که کسب آهنگری دارند ناوقت شب از کار به خانه آمدند، وقتی وارد منزل شدند، یک سارق را که مسلح هم بوده از داخل منزل شان گرفتار کردند و خواستند که شخص سارق را به فرماندهی پولیس بغلان تسلیم دهند در جریان راه یک سربازه پولیس مجهز با لباس نظامی که همراه سارق همدست بوده آنان را مورد هدف گلوله قرار داده است”.

وی با انتقاد از فرماندهی پولیس بغلان می گوید بجای آنکه پولیس امنیت شهروندان را تأمین نماید برعکس به منازل مردم بیچاره وغریب به هدف سرقت وارد می شوند.

همچنان وی مسؤلان پولیس بغلان را به توجهی و بی کفایتی متهم کرده افزود: از ساعت ۲ شب تا کنون ما در شفاخانه هستیم و هیچ مقام پولیس بخاطر دلجویی و احوال گیری نزد ما نیامده اند، ما کاملاً ازین حکومت و دولت دلسرد هستیم”.

در همین حال پولیس بغلان از آغاز تلاش ها برای بازداشت عاملان این قضیه که فراری هستند سخن می زند.

جاوید بشارت سخنگوی پولیس بغلان گفت: شخصی که وارد منزل این افراد شده است یوسف نام دارد و منسوب پولیس قوماندانی امنیه بغلان است.

به گفته وی یوسف نام روز گذشته از اداره اش غرض رفتن به خانه رخصتی رسمی گرفته است.

این تنها واقعهء نیست که از سوی پولیس انجام می شود، پیش ازین نیز قضایای دیگر توسط منسوبان پولیس ملی و پولیس محلی در بخش های از ولایت بغلان صورت گرفته است.

Author

About Author