پاکستان پایگاه امن رهبران طالبان مسلح نیست

160302055843_sartaj_aziz_pakistan_security_washington_640x360_ap_nocreditمشاور امور خارجی نخست وزیر پاکستان در تازه ترین اظهارات خود، اتهامات امریکا مبنی بر این که پاکستان هنوزهم پایگاه امن رهبران طالبان مسلح است را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سرتاج عزیز در گفتگو با خبرگزاری رویترز هشدار داده است که فشار بیش از حد بر تروریستها در خاک این کشور می تواند موجب تشدید اقدام های تلافی جویانه و حملات تروریستی بیشتر شود.

وی پیش از سفر هیات امریکایی به ریاست سناتور جان مک کین به اسلام آباد، برخی اتهامات از سوی امریکا علیه پاکستان را مبنی بر اینکه این کشور برای سرکوب برخی گروه های تروریستی از جمله شبکه حقانی به اندازه کافی جدی نبوده و همچنان پناهگاه امنی برای سرکردگان طالبان افغانستان است، کاملا رد کرد.

عزیز با اشاره به سفر قریب الوقوع هیئت امریکا به اسلام آباد که قرار است امروز (۱۲سرطان) انجام شود، گفت که در روند مذاکرات با این هیئت، بار دیگر از عملکرد کشورش در مبارزه با تروریسم دفاع خواهد کرد.

بر اساس اظهارات منبع، آنچه پاکستان در طول مبارزات دو سال اخیر علیه تروریست ها به ویژه در مناطق وزیرستان شمالی نزدیک مرز افغانستان بدست آورده، بسیار قابل توجه است.

این مقام پاکستانی گفت :«ارتش پاکستان باید ضمن پرهیز از حملات بی محابا و بدون محاسبه علیه تروریست ها، بطور معقول و منطقی عمل کند و به گونه ای علیه تروریست ها اقدام کند که همزمان بتوانیم تلاش تروریست ها را برای انجام اقدامات تلافی جویانه مدیریت و کنترول کنیم.»

این در حالی است که پاکستان بارها از سوی امریکا به تجهیز، تمویل و پناه دادن به رهبران طالبان مسلح متهم شده است.

Author

About Author