پاکستان خواستار توجه به نگرانی های ایران در خصوص موضوع حج شد

عکس اجساد حاجیان درروز فاجعه منا

رئیس شورای همبستگی ملی پاکستان متشکل از ۲۵ گروه مذهبی-سیاسی اهل تسنن و تشیع پاکستان تاکید کرد که باید به نگرانی ها و خواسته های ایران درخصوص موضوع حج توجه شود.

صاحب زاده ابوالخیر زبیر که در روزهای اخیر و همزمان با سفر حجت الااسلام سیدعلی قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به پاکستان، همراه گروهی از شخصیت های مذهبی-سیاسی این کشور با وی دیدار کرد، گفت: فراهم نشدن زمینه اعزام ایرانیان به مراسم حج و حل نشدن مسائل میان ایران و عربستان باعث نگرانی شدید ما است.

صاحب زاده ابوالخیر که ریاست جمعیت علمای پاکستان را هم برعهده دارد، گفت: حج فریضه عظیم الهی برای مسلمانان است و هدف از آن تجمع عالم اسلام در کنگره حج و وحدت و تلاش مشترک برای حل مسائل است.

وی افزود: با توجه به دستورات قرآن کریم و منویات اسلام، ما خواستار حل مسئله حج میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی هستیم. مسئولان دو کشور می بایست راه حل لازم برای رفع این مشکل را پیدا کنند.

رئیس شواری همبستگی ملی پاکستان از دولت این کشور خواست تا با استفاده از روابط نزدیک خود با ایران و عربستان گام های جدیدی در مسیر کمک به رفع مسائل بردارد.

ابوالخیر تاکید کرد: پاکستان به عنوان یک کشور مهم اسلامی و کشور مسلمان دارای قدرت هسته ای وظیفه مهمی برای کمک به حل و فصل مسائل میان کشور برادر و دوست ایران و عربستان سعودی دارد.

لازم بذکر است شورای همبستگی ملی پاکستان متشکل از ۲۵ گروه مذهبی پاکستان از جمله گروه های اهل تسنن و تشیع است که هدف وحدت و رفع اختلاف های میان شیعه و سنی و گروه های مذهبی در پاکستان را دنبال می کند

Author

About Author