پاکسازی ۶ قریه از وجود طالبان مسلح در ولایت فاریاب

CF435D3E-F40C-4024-9D64-48054966EC60_w987_r1_sحملات تهاجمی طالبان مسلح بالای ولسوالی گرزیوان ولایت فاریاب عقب زده شده است و این گروه با دادن تلفات سنگین ازین ولسوالی متواری شده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، پولیس فاریاب که از چند ماه بدینسو درگیر عقب زدن حملات طالبان مسلح در ولسوالی گرزیوان هستند از ناکامی این گروه برای رسیدن به اهداف شان خبر می دهد.

کریم یورش سخنگوی پولیس فاریاب به خبرگزاری خاور میانه گفت: در جریان ۴۸ ساعت گذشته  در نتیجه عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی بالای قریه تگابشان این ولسوالی ۶ طالب مسلح کشته شده و ۱۱ تن دیگر بشمول یک فرمانده این گروه زخمی شده است.

به گفته وی بشمول قریه تگابشان ۶ قریه دیگر که قبلاَ تحت کنترول این گروه بود پاکسازی شده است و همچنان در جریان این عملیات یک سرباز پولیس ملی کشته شده و یک سرباز جراحت برداشته است.

سخنگوی پولیس فاریاب می گوید: از شش ماه بدینسو شماری زیادی طالبان مسلح از ولایت های همجوار فاریاب غرض سقوط ولسوالی گرزیوان تجمع کرده بودند که درین روزهای اخیر با دادن تلفات سنگین متواری شده اند.

تا کنون طالبان مسلح درین مورد چیزی نگفته اند.

ولسوالی گرزیوان با موقعیت استراتیژپک یکی از ولسوالی های مهم ولایت فاریاب بشمار می رود، گفته می شود قرار گرفتن این ولسوالی در تحت کنترول طالبان مسلح می تواند چندین ولسوالی دیگر فاریاب و ولایت های همجوار را به خطر مواجه سازد.

پولیس فاریاب همچنان از آماده گی ها برای تامین امنیت مردم در روزهای عید خبر می دهد، به گفته مقام های امنیتی این ولایت نهادهای کشفی و امنیتی این ولسوالی توانایی عقب زدن هرگونه تحرکات مخالفان مسلح دولت را دارا اند.

پیش ازین نیز ولسوالی گرزیوان شاهد حملات تهاجمی طالبان مسلح بوده که از سوی نیروهای امنیتی افغان عقب زده  شده است.

Author

About Author