پارلمان خواستار نشست اضطراری امنیتی با رئیس جمهورغنی شد

اعضای مجلس نمایندگان افغانستان پس از حملات متعدد در شهر کابل، قندهار و هلمند که بیش از ۱۳۷ کشته و زخمی برجای گذاشت، خواستار نشست اضطراری با رئیس جمهورغنی و نهادهای امنیتی کشور شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، اعضای مجلس نمایندگان در نشست علنی امروز چهارشنبه (۲۲ جدی) کشتار گروهی و زنجیره ای در کابل، قندهار و هلمند را محکوم کردند.

همچنین اعضای مجلس خواستار نشست اضطراری هیأت اداری این مجلس برای رسیدگی به وضعیت امنیتی با رئیس جمهور و مسولان ارشد امنیتی شدند.

آنان از ریاست جمهوری کشور خواستند که طرح چگونگی تامین امنیت افغانستان بویژه مجلس نمایندگان را بصورت روشن با آنان در میان بگذارد.

شماری دیگر از اعضای مجلس خواستار لغو روند صلح و آغاز قیام عمومی مردم افغانستان علیه تروریست ها شدند و تاکید کردند که دیگر نباید به گفت و گوهای صلح با گروه های مسلح مخالف خوش بین بود و نهادهای امنیتی را در صحنه نبرد تنها گذاشت.

لالی حمیدزی نماینده قندهار در مجلس گفت: دولت باید از خواست خود مبنی بر ادامه گفت وگوهای صلح با طالبان مسلح چشم پوشی کند و به طور قاطع با تروریست ها و قاتلان مردم افغانستان مبارزه کند.

همچنین «غلام فاروق مجروح» نماینده هرات نیز پیشنهاد کرد که در بودجه سال ۱۳۹۶ طرح های توسعه ای لغو و بودجه آن به دستگاه ها اطلاعات داده شود تا جلوی کشتار مردم بر اثر حمله های انفجاری و انتحاری گرفته شود، زیرا جان مردم بیشتر از ساخت پل و جاده، ارزش دارد.

همچنان اعضای مجلس نمایندگان تائید کردند که در حمله روز گذشته کابل که در نزدیکی مجلس نمایندگان در جاده دارالامان به موتر حامل کارمندان شورای ملی رخ داد ۳۶ کارمند مجلس کشته و بیش از ۱۵ تن از آنان زخمی شدند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *