ولسوالی ناوه ولایت هلمند به دست طالبان مسلح سقوط کرد

طالبان 54براساس گزارشها ولسوالی ناوه ولایت هلمند در جنوب کشور پس از یک درگیری شدید با نیروهای امنیتی به کنترل طالبان مسلح در آمده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، طالبان مسلح از چند روز به این طرف حملات وسیعی را در ولسوالی های نادعلی، مارجه و ناوه هلمند راه اندازی کرده اند و بلاخره عصر روز چهارشنبه ولسوالی ناوه را به کنترل خود در آوردند.

منابع محلی در هلمند تایید کرده اند که طالبان مسلح به سوی مرکز ولسوالی ناوه پیشروی کرده اما تاکنون به صورت رسمی سقوط این ولسوالی را بدست طالبان تایید نکرده اند.

براساس گزارش ها عصر روز چهارشنبه ساختمان ولسوالی و مدیریت امنیت ملی ولسوالی ناوه کاملا به کنترل طالبان مسلح در آمده است و درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان در ساختمان قوماندانی امنیه این ولسوالی ادامه دارد.

این در حالی است که جنگ در ولایت هلمند اخیراً به حدی افزایش یافته که نگرانی هایی را از بابت سقوط احتمالی لشکرگاه به میان آورده است.

همچنین “کریم اتل” رئیس شورای ولایتی هلمند می گوید که پس از چند هفته جنگ، طالبان اکنون شهر لشکرگاه را نیز کاملاً محاصره کرده اند و نیرو های اردو و پولیس ملی از این ساحه عقب نشینی نموده اند.

با این وجود، ساکنان شهر لشکرگاه می‌گویند که اکنون راه‌های منتهی به این شهر مسدود است و پرواز هواپیماها نیز کاهش یافته و طالبان که در ولسوالی ناوه مستقر شده اند می‌توانند میدان هوایی شهر لشکرگاه را هدف قرار دهند.

برخی از گزارشها حاکی از آنست که از دیشب تا اکنون بازار چاه انجیرِ ولسوالی نادعلی، چندین‌بار میان طالبان مسلح و کوماندوهای اردوی ملی دست به دست شده و طالبان در بخش زیاد این ساحه حضور دارند.

تاکنون در باره تلفات طالبان و نیروهای امنیتی کشور در این درگیری ها چیزی گفته نشده است.

Author

About Author