نبرد شدید در ۴۰۰ متری مقر ولایت ارزگان

طالبان مسلح بعد از سه روز به ۴۰۰متری مقر ولایت ارزگان در شهر ترینکوت رسیده و نبرد شدیدی با نیروهای امنیتی آغاز کرده اند.

دوست محمد نایاب، سخنگوی والی ارزگان به خبرگزاری خاورمیانه گفت که درگیری هم اکنون (ساعت ۲بعدازظهر ۱۸ سنبله) در اطراف شهر ترینکوت جریان دارد.

به گفته وی، طالبان مسلح به ۴۰۰ متری شهر ترینکوت رسیده و بالای مقر ولایت و فرماندهی پولیس نیز شلیک می کنند؛ اما نیروهای امنیتی در حال عقب زدن این حمله هستند.

نایاب افزود که بخشی از نیروهای کمکی از ولایت قندهار رسیده؛ اما اگر کمک های دیگر به ترینکوت نرسد؛ احتمال سقوط این شهر به دست طالبان مسلح وجود دارد.

سخنگوی والی ارزگان می گوید که به غیر از مسیر ترینکوت ـ قندهار، دیگر راه های مواصلاتی به مرکز ولایت مسدود است.

در حالی که شماری از باشنده گان ترینکوت می گویند، والی و فرمانده پولیس از مرکز شهر فرار کرده و به لوای اردوی ملی پناه برده اند؛ اما نایاب می گوید که والی هم اکنون رهبری نبرد را به عهده دارد.

از سویی هم ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان مسلح در حساب توئیتر خود از پیشروی طالبان مسلح به شهر ترینکوت خبر داده و گفته است که زندان مرکزی به تصرف آنها در آمده و شماری از زندانیان نیز آزاد شده اند.

اما سخنگوی والی ارزگان این گفته ها را به کلی رد می کند و می گوید که زندان در کنترول نیروهای دولتی قرار دارد.

قابل ذکر است که به دلیل شدت یافتن درگیری ها، بازار و شهر ترینکوت به صورت عمومی بسته شده و مردم نیز به صورت آزادنه در شهر رفت و آمد ندارند.

با این حال مقام های وزارت امور داخله و وزارت دفاع می گویند که نیروهای کمکی بیشتری به ترینکوت اعزام شده و این شهر به هیچ وجه به دست طالبان مسلح سقوط نخواهد کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *