وضعیت امنیتی در ولسوالی قلعه ذال رو به بهبود است

آواره گان جنگی یکی پی دیگر به شهر خود برمی گردند. نهاد های دولتی کار خود را آغاز کرده اند و مصروف ارایه خدمات به مردم ولسوالی قلعه ذال هستند.

این در حالی است که هنوز هم ویرانه های ناشی از نبرد به چشم می خورد و شماری هم نگران اند که طالبان مسلح دوباره بالای این ولسوالی یورش نبرد.

اما مسولین امنیتی می گویند که طالبان به گونه کامل در این ولسوالی سرکوب شده اند و دیگر نیروهای امنیتی به طالبان فرصت نمی دهند که بالای مردم ولسوالی قلعه ذال یورش ببرند.

محمد اکرم سامع قوماندان فرقه ۲۰ پامیر به خبرگزاری خاورمیانه می گوید که نیروهای دولتی یک چوکات قوی امنیتی را در ولسوالی قلعه ذال ایجاد کرده اند.

وی می گوید: “یک عملیات وسیع مشترک آغاز گردیده بود و طی یک برنامه ۴۸ ساعته تمامی ساعات و لسوالی قلعه ذال پاک سازی شده و در مجموع از ساحات بازار آق تپه دشمنان مردم افغانستان از اینجا تار و مار شدند.”

از سوی دیگر محبوب الله سعیدی ولسوال قلعه ذال  میگوید طالبان از مرکز این شهر بیرون شده اند و نهاد های دولتی دوباره کار شان را آغاز کرده اند.

سعیدی می گوید که طالبان نهاد های دولتی ، کلینیک و یک مکتب را در مرکز این ولسوالی به آتش کشیده اند.

ولسوال قلعه ذال گفت: “ما سر از فردا شاهد انجام خدمات عام المنفه در اینجا هستیم، در قدم نخست تلاش خواهیم کرد تا خساراتی که در تعمیر های مکتب، تربیه معلم و کلینیک وارد شده را جبران کنیم.”

طالبان دست کم ۴۰ روز پیش بالای بازار آق تپه مرکز ولسوالی قلعه ذال یورش برند و موفق شدند در یک درگیری چند ساعته اداره این ولسوالی را به دست بگیرند و در زمان حاکمیت شان خسارات زیادی به شهر قلعه ذال وارد کرده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *