وزارت داخله شمار شهدای امروز کابل را ۸۰ تن اعلام کرد

13705312_1231829883549596_703309521_nوزارت امور داخله جمهوری اسلامی افغانستان شمار شهدای حمله تروریستی امروز در میان مظاهره کنندگان در کابل را ۸۰ اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، امروز حوالی ساعت ۲:۳۰ دقیقه بعد از ظهر حملات خونین انتحاری در میان مظاهره کنندگان جشن روشنایی در ساحه دهمزنگ صورت گرفت.

وزارت امور اعلام کرد در این حملات تروریستی دست کم۸۰ تن شهید و ۲۳۱ تن دیگر مجروح شده اند.

براساس خبرنامه وزارت داخله، با وجود اینکه نیروهای امنیتی کشور برای تامین امنیت مظاهره کنندگان تلاش های زیادی را به خرج دادند اما با انهم تروریستان و دشمنان قسم خورده مردم افغانستان یکبار دیگر با استفاده از فرصت دست به جنایت نابخشودنی زده و مردم بی گناه ما را به خاک و خون کشاندند.

بر اساس راپور های اولیه پولیس ملی این حمله توسط ۳ تن انتحارکننده صورت گرفته که فرد اول دست به انتحار زده، دومی انتحارناقص و ترورست سومی به اثر فیر نیروهای امنیتی از بین برده شده است .

در میان شهدا و مجروحین این حادثه شماری از منسوبین نیروهای امنیتی و دفاعی کشور که برای تامین امنیت مظاهره کننده گان در محل حضور داشتند؛ بشمول آمرین حوزه های اول، سوم و ششم نیز شامل اند.

رهبری وزارت امور داخله ضمن تقبیح این جنایت بزرگ به تمام نیرو های پولیس ملی افغانستان دستور داده تا از تمام امکانات برای رسیدگی به مجروحین تلاش نمایند و تدابیر امنیتی را در ساحات متذکره بیشتر سازند.

در همین حال وزیر امور داخله کشور ضمن ابراز مراتب تسلیت و همدردی به خانواده های قربانیان، یک هیت با صلاحیت را موظف نموده که تا چگونگی وقوع این رویداد را به گونه همه جانبه بررسی و هرچه عاجل گزارش دهند.

گفتنی است گروه طالبان حمله روز شنبه در کابل را محکوم کرد و گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

Author

About Author