واکنش های اعتراض آمیز جهان اسلام به واگذاری “امنیت حج” به “اسرائیلی‌ها”

شیخ عکرمه صبری”، خطیب مسجد الاقصی، درباره نفوذ رژیم صهیونیستی به درون جامعه عربی و اسلامی از طریق این شرکت هشدار داد و خاطرنشان کرد که تأمین امنیت حجاج توسط یک شرکت اطلاعاتی و امنیتی “اسرائیلی” جایز نیست.

جی فور اس” (G4S)، یک شرکت انگلیسی “اسرائیلی” است که به گفته پایگاه اینترنتی رادیو “اسرائیل”، قرار است تأمین امنیت حجاج بیت الله الحرام را به دست بگیرد. این پایگاه اینترنتی گفت که عربستان به منظور “تأمین امنیت حجاج” با استفاده از دستبندهای الکترونیکی در طول مراسم حج از زمان ورود به فرودگاه های این کشور تا بازگشت را  با این شرکت قرارداد بسته است.

این دستبند مجهز به نوعی فناوری بسیار پیشرفته است که به سازمان های جاسوسی بیگانه که دارای روابط استراتژیک با آل سعود هستند این امکان را می دهد که هر لحظه که بخواهند از مکان حضور حجاج آگاه شوند.

شرکت مزبور دارای شعبه های مختلفی در شهرهای عربستان سعودی مانند جده، طائف و ریاض بوده و در صورت وقوع هر حادثه اتاق عملیات امنیتی سازمان اطلاعات سعودی مجبور به دریافت اطلاعات مورد نیاز خود از این شرکت اسراییلی خواهد بود.

واگذاری امنیت حرمین شریف از سوی آل سعود به این شرکت اسراییلی در سال های گذشته باعث جنجال در میان علمای مسلمان شده است.

یک سند حاکیست که عربستان با این شرکت به منظور تامین امنیت مرزهای جنوبی خود برای جلوگیری از حملات انصارالله یمن قرارداد امضا نموده است.

شایان ذکر است که شرکت “جی فور اس”، مسئول تأمین امنیت زندان های رژیم “اسرائیل” بوده و این رژیم را به انواع ابزارهای شکنجه مجهز کرده است کما اینکه در سرکوب گسترده اسرای فلسطینی هم نقش فعالی داشته است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *