واکنش سازمان حج و زیارت در پیوند به حادثه تروریستی عراق

انفجار تروریستی در حله عراق

سازمان حج و زیارت طی اطلاعیه‌ای حادثه تروریستی روز گذشته عراق را که منجر به شهادت شماری از زائران اربعین حسینی شده، به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، انفجار یک موتر بمب گذاری شده دیروز در یک پمپ تیل در نزدیکی هوتلی که زائران حسینی در آنجا اقامت داشتد،  منجر به ۸۰ کشته و بیش از ۲۰ زخمی شد.

با این حال سازمان حج و زیارت در واکنش به این حادثه تروریستی اعلام کرد: سازمان حج و زیارت جنایت و انفجار کور تروریستی مزدوران صهیونیسم و استکبار جهانی در حله را که بیانگر اوج ذلت و زبونی گروه های تکفیری، بعثی، صهیونیستی در مقابل اقیانوس عظیم زائرین زیارت اربعین حسینی(ع) است، شدیدا محکوم می کند.

سازمان حج و زیارت با تسلیت به خانواده های معظم شهدایی که مظلومانه در جریان این انفجار کور تروریستی شهد شهادت نوشیدند، یقین دارد که نیروهای مسلح عراق به ویژه حشدالشعبی قهرمان، انتقام خون این عزیزان را در جبهه های نبرد از تروریست ها و سردمداران تکفیری و صهیونیستی آنان، خواهد گرفت.

ستادهای عملیاتی سازمان حج و زیارت در عراق، از همان لحظات اولیه وقوع این فاجعه مرگبار با هماهنگی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در عتبات، نسبت به رسیدگی به وضع شهدا و مجروحین حادثه اقدام کرده است که آخرین اطلاعات از وضعیت و جزئیات این فاجعه دردناک توسط ستاد مرکزی اربعین به اطلاع مردم عزیز کشورمان خواهد رسید.

بر اثر حمله تروریستی روز گذشته به زائرانی که از مراسم اربعین حسینی باز می گشتند، ده ها تن کشته و زخمی شدند که هویت تعداد زیادی از قربانیان به دلیل شدت سوختگی قابل تشخیص نیست.

هنوز آمار دقیقی از قربانیان این حمله تروریستی، از سوی مسئولان ایرانی و عراقی پیگیر درباره این حادثه ارائه نشده است و عمده گزارش ها براساس حدس و گمان می باشد و از همین رو برخی منابع عراقی تعداد شهدای این حمله را ۱۵ و برخی ۸۰ نفر اعلام کرده اند.گفته شده که قربانیان عمدتا از اتباع ایران، افغانستان، پاکستان و عراق هستند.

Author

About Author

1 thought on “واکنش سازمان حج و زیارت در پیوند به حادثه تروریستی عراق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *