واکنش تند حوثی ها به حذف نام سعودی ها از لیست سیاه

رهبر انصارالله یمن

رهبر انصارالله یمن

صالح الصماد، رئیس شورای سیاسی انصارالله یمن گفت: عقب‌نشینی سازمان ملل از درج نام ائتلاف متجاوز عربی در لیست سیاه ناقضان حقوق کودکان، این سازمان را رسوا و صداقت و اعتبار آن را زیر سؤال برده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رئیس شورای سیاسی انصارالله یمن تأکید کرد که عقب‌نشینی سازمان ملل از تصمیم درج نام ائتلاف عربی در لیست سیاه، تنها مثال ساده‌ای از میزان ضعف و تسلیم اینگونه نهادها در برابر کشورهای ابرقدرت است.

شبکه خبری المسیره اعلام کرد که رئیس شورای سیاسی انصارالله یمن در بیانیه‌ای گفته است که تجاوز عربستان و امریکا به یمن بسیاری از حقایق را برملا و بسیاری از شعارهایی را که برای اجرای دستور کار گروه‌های استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا و صهیونیسم استفاده می‌شود، فاش کرد.

وی افزود: کاملا آشکار شده نهادهای بین المللی که به عنوان سرپوشی برای مشروعیت بخشیدن به اهداف استعمار از آن‌ها استفاده می‌شود تنها چتر و سرپناهی برای این گروه‌های استعمارگر هستند و موضع اخیر سازمان ملل تنها مثال ساده‌ای از میزان ضعف و تسلیم این نهادها در برابر کشورهای بزرگ است.

الصماد گفت: عقب‌نشینی سازمان ملل از درج نام ائتلاف متجاوز عربی در لیست سیاه ناقضان حقوق کودکان، این سازمان را رسوا و صداقت و اعتبار آن را زیر سؤال برده و میزان ضعفش را در عمل به نقش خود درباره حمایت از کشورهای عضو بدون تبعیض نشان داد. موضع سازمان ملل از ابتدا هم در حد جنایت‌هایی که ائتلاف عربستان مرتکب شده نبود.

وی گفت: این اقدام بخشی از حقیقت را برای افکار عمومی مردم ما، منطقه و جامعه بین المللی فاش و وحشی‌گری عربستان را آشکار ساخت؛ عربستانی که از طریق تکیه بر حمایت امریکا و اسرائیل و نفوذ این دو در جامعه بین الملل یا از طریق باج خواهی امور خود را اداره می‌کند. این مسائل حقیقت قطعنامه‌های بین المللی را که علیه فلسطین، یمن و دیگر کشورها صادره شده و بازی کردن آمریکا و اسرائیل با نفوذ خود و عربستان با ابزار پول آشکار ساخت.

الصماد تأکید کرد: عقب‌نشینی “شرم آور” سازمان ملل به رغم آشکار بودن موضعش فاش کرد که حوادثی بزرگتر پشت پرده بوده است. این اقدام نشان داد که چه فشارهایی برای صدور قطعنامه‌های بین المللی علیه یمن پشت پرده بوده است.

وی توصیه کرد که برای حفظ موضع سازمان ملل در برابر باج‌خواهی‌ها و فشارهای اینچنینی طرحی از طریق کمپین داوطلبانه کودکان یمنی ارائه شود تا سازمان ملل از پول عربستان که چشمانش را از دیدن کشتارها علیه کودکان یمنی کور کرده، بی‌نیاز گردد.

Author

About Author