هیچ پیش شرط تازه ای از سوی حزب اسلامی مطرح نیست

gulbuddin-hekmatyarهرچند گفته میشود حزب اسلامی پیش شرط های تازه ای برای پیوستن به صلح مطرح کرده است؛ اما شوراى عالی صلح این گفته ها را رد می‌کند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به تازه گی آورده است که حزب اسلامی حکمتیار به خاطر پیوستن به روند صلح، لغو پیمان امنیتی با امریکا را به فهرست پیش‌شرط‌هایش افزوده ‌است.

به گزارش این خبرگزاری، با این وضع پذیرفته‌شدن شرط‌ های جدید محال به نظر می ‌رسد.

با توجه به اینکه گفته میشود این پیش ‌شرط ‌های تازه در نامه‌یی به رئیس جمهور غنی فرستاده شده؛ اما شوراى عالی صلح این گفته ها را رد میکند.

محمد اسماعیل قاسمیار، عضو شورای عالی صلح در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه گفت که دیگر پیش شرطی وجود ندارد.

به گفته وی، تمام پیش شرط ها قبل از تهیه تفاهم نامه مطرح شده و مورد تائید قرار گرفته است.

قاسمیار با بیان اینکه توافقنامه صلح با حکمتیار به زودی به امضای دو طرف می رسد؛ اظهار داشت که هر مطلبی که به تازگی مطرح میشود؛ نوعی معلومات خواستن است و پیش شرط تازه به حساب نمی آید و این معلومات نیز مانع صلح نخواهد شد.

با این حال عضو شورای عالی صلح تاکید کرد که این شورا دیگر هیچ پیش شرطی را نمیپذیرد و توانایی وضاحت دادن در مورد خواسته ها را دارد.

بر اساس اظهارات منبع، هیچ مانع جدی بر سر راه امضای توافقنامه وجود ندارد و این امر به زودی انجام خواهد شد.

حزب اسلامی حکمتیار از جمله نخستین گروه های مخالف مسلح دولت است که برای گفتگوهای صلح اقدام کرده است و از چندماه به این‌طرف با حکومت سرگرم مذاکره است.

دولت بارها گفته است که انتظار می رود با پیوستن حکمتیار به پروسه صلح؛ دیگر گروه ها نیز راه صلح را در پیش گیرند؛ هرچند در ابتدا باید به انتظار نشست و دید که گفتگوها با حکمتیار نتیجه می دهد یا نه؟

Author

About Author