همکاری رسانه ای عربستان و BBC

13672209_622601677901013_1858652589_nوزیر اطلاعات و فرهنگ عربستان، داکتر “عادل بن زید الطریفی” روز شنبه، طی یک دیدار رسمی در ریاض، هیاتی از مدیران و مجریان شبکه “بی بی سی” به ریاست خانم “رزیتا لطفی” را به حضور پذیرفت. هر دو طرف در طی یک نشست مشترک، راه های همکاری رسانه ای و آخرین اخبار منطقه را، بررسی کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دکتر “الطریفی” در این نشست گفت شبکه “بی بی سی” اهمیت ویژه ای را در منطقه به ویژه، در ایران کسب نموده و در میان اقوام ایرانی عرب، کرد، بلوچ و ترکمن از محبوبیت ویژه ای برخوردار است.

وی همچنین افزود: وزارت اطلاعات و فرهنگ عربستان، طرحی را برنامه ریزی کرده تا ایستگاه ماهواره ای آن قادر باشد به سه زبان انگلیسی، فارسی و اردو برنامه پخش کند و همچنین، این وزارت طرح هایی مبنی بر توسعه شبکه خبرگزاری عربستان که بتواند تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی به ۲۰ زبان، برنامه پخش نماید، تهیه نموده است. بنابراین از همکاری “بی بی سی” در رسانه های خود استقبال کرده و همچنین  برای پخش برنامه های رسانه ای این وزارت در ایران و افغانستان و دیگر کشورهای منطقه از طریق شبکه “بی بی سی” ابراز علاقمندی دارد.

خانم “رزیتا لطفی” مدیر “بی بی سی” نیز، از همکاری مشترک طرفین ابراز خشنودی کرد و تاکید نمود که زمینه های همکاری مشترک زیادی بین طرفین از جمله در عرصه سیاسی و اجتماعی وجود دارد.

 همچنین “بهروز آفاق تبریزی” از مدیران ارشد “بی بی سی” گفت: وزارت فرهنگ و رسانه عربستان، تلاش زیادی برای حمایت از کار رسانه ای در روزنامه ها و مجلات و شبکه های خبری می کند و در این زمینه هزینه های زیادی صرف می کند لذا با توجه به هدفهای مشترک میان دو طرف، شبکه “بی بی سی” می تواند بخشی از تریبون خود را در رسانه هایش به حمایت از دیدگاه های عربستان به ویژه امور دینی اختصاص دهد.

Author

About Author