نیروهای ناتو به ماموریت خود در افغانستان ادامه می دهد

019127468_30300وزیران خارجه ناتو امروز جمعه (۳۱ ثور) در نشست بروکسل توافق کردند تا ماموریت شان را در راستای آموزش و پشتبانی از نیروهای افغانستان ادامه دهند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نشست وزیران خارجه کشورهای عضو ناتو امروز ن با وزیر امور خارجه افغانستان در بروکسل پایتخت بلژیک برگزار شد.

در این نشست “ینس ستولتنبرگ”، دبیر کل ناتو اعلام کرد که نیروهای امنیتی افغانستان که از برنامه آموزشی ناتو در سال ۲۰۱۵ بهره مند شده اند، به خوبی در مقابل شورشیان طالبان جنگیده اند.

وی تاکید کرد که افغانستان همچنان با چالش های امنیتی جدی در حال مقابله استو به همین وزیران خارجه ناتو موافقت کردند تا ماموریت “حمایت قاطع” را تا بعد از سال ۲۰۱۶ تمدید کنند.

آقای ستولتنبرگ واضح نساخته است که ماموریت کشورهای عضو ناتو تا چه زمانی در افغانستان ادامه پیدا می کند.

این در حالیست که “جان کری”، وزیر خارجه امریکا دیروز “پنجشنبه” در واشنگتن گفت که کشورش ۹۸۰۰ سرباز در افغانستان دارد و این شمار در سال ۲۰۱۷ به ۵۵۰۰ تن کاهش خواهد یافت.

با این حال اعضای ناتو به طور جداگانه در حال بررسی کمک های مالی به نیروهای امنیتی افغانستان تحت برنامه به نام “صندوق ارتش ملی افغانستان” هستند. این طرح قرار بود تا سال ۲۰۱۷ اجرا شود اما اکنون تا سال ۲۰۲۰ تمدید شده است.

دبیر کل ناتو در نشست بروکسل گفت که جمع کمک ها به “صندوق ارتش ملی افغانستان” در حال حاضر ۱،۴ میلیارد دالر در نظر گرفته شده است.

Author

About Author