نگرانی فیفا از تک کرسی شدن حوزه های انتخاباتی

بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان (فیفا)، از طرح تک کرسی شدن حوزه های انتخاباتی و نحوه حضور زنان و جوانان در انتخابات آینده ابراز نگرانی کرد.

BF5FC8C8-CDEA-4225-B0E4-B86DB065F332_w987_r1_s

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد یوسف رشید، رئیس اجرایی فیفا در نشست «اصول اساسی اشتراک معنادار زنان و جوانان در انتخابات آینده» که امروز (۱۰سنبله) در کابل برگزار شد، اظهار داشت که طرح «تک کرسی» شدن انتخابات زمینه فعالیت زورمندان محلی را فراهم می کند.

رشید اظهار داشت که با طرح جدید قانون انتخابات، از حضور فعال و نامزدی زنان و جوانان در انتخابات جلوگیری خواهد شد.

وی یادآور شد که تعدیلات جدید در قانون انتخابات؛ زمینه حضور پر رنگ زنان و جوانان در روند انتخابات را با محدودیت مواجه می سازد.

در عین حال، مریم آروین، مسوول بخش زنان و جوانان فیفا نیز از تهیه بسته پیشنهادی که شامل ۲۰ اصل می باشد خبر داده و گفت که این بسته، اصول مهم مشارکت معنادار زنان و جوانان در روندهای سیاسی در کشور را شامل است.

به گفته وی، این بسته بعد از مصاحبه با زنان و جوانان نخبه در ولایت های مختلف کشور تهیه شده و به زودی به ریاست جمهوری ارسال می شود.

در همین رابطه، ملالی شینواری مشاور امور جوانان رئیس جمهور نیز اظهار داشت که زنان و جوانان، نقش های سمبولیک در سطوح اثرگذار دارند و در بخش های اثرگذار و تصمیم گیرنده حضور فعال ندارند.

بر بنیاد طرح تعدیل شده و جدید قانون انتخابات که هفته گذشته مورد تائید کابینه قرار گرفت، حوزه های انتخاباتی کوچک تر شده و یک ولایت به چندین حوزه انتخاباتی تقسیم می شود.

Author

About Author