نقش سردار سلیمانى در جنگ علیه داعش در عراق

390947_207احمد الاسدی، سخنگوی رسمی نیروهای بسیج مردمی عراق حضور جنرال سردار قاسم «سلیمانی» در عملیات آزادسازی موصل را ضروری خواند و گفت، سلیمانی بزرگ‌ترین مشاور جنگ عراق علیه داعش بوده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، حاج قاسم سلیمانی در ردیف عالی‌ترین مشاوران نظامی جمهوری اسلامی ایران است که طبق دعوت و موافقت دولت عراق در این کشور حضور دارد.

با این حال سخنگوی بسیج مردمی عراق با تاکید بر حضور سردار سلیمانی در عملیات موصل گفت: حضور مستقیم این جنرال ورزیده برای ارائه مشاوره‌های لازم در خصوص عملیات آزادسازی مرکز ولایت نینوا ضروری است.

وی گفت حضور سلیمانی در هماهنگی با دولت عراق ، بسیج مردمی و همه طرف‌های ذیربط انجام می‌شود.

به گفته الاسدی، سردار سلیمانی اگر بر اساس ارزیابی‌های خود و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از واقعیت تحولات جنگ لازم ببیند برای ماموریت مشاوری حضور خواهد یافت.

وی درباره نقش مشاوران ایرانی در عراق گفت: مشاوران ایرانی که طبق درخواست و موافقت دولت عراق در این کشور حضور دارند نقش بزرگی در بیشتر عملیات‌هایی داشته‌اند که بسیج مردمی در آن حضور داشتند.

الاسدی ضمن تایید حضور بسیج مردمی در نبرد آزادسازی شهر موصل گفت: بر اساس تصمیم نخست‌وزیر عراق شرکت بسیج مردمی در آزادسازی ولایت نینوا قطعی است بخصوص که اخیراً هم دولت عراق بسیج مردمی را بخش اصلی از نهاد نظامی عراق معرفی کرد.

Author

About Author