نشست پیگیری ثبت نام دانش اموزان مهاجر در انجمن حامی

index در راستای  اجرایی شدن مصوبه هیات محترم وزیران، نشستی در رابطه در خصوص (بررسی سازوکارهای اجرایی شیوه نامه تحصیل کودکان مهاجر و پناهنده در مکاتب دولتی) باحضور جمعی از صاحب نظران و فعالین حوزه اموزش کودکان و نوجوانان عصر روز دوشنبه ۴ اسد در محل دفتر مرکزی انجمن حامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، فاطمه اشرفی ، دبیر انجمن حامی در سخنان خود اظهار داشت: این شیوه نامه مصلحت های عمومی کودکان را در نظر گرفته است  ما نگران بودیم که تطبیق صراحت های مربوط به مصوبه های قانونی هست یانه که دیدیم در بهترین شرایط این شیوه نامه تنظیم شده است.

وی افرود: عملا و قانونی نباید مشکل خاصی در روند ثبت نام دانش اموزان افغانستانی وجود داشته باشد مگر در مواردی که گروه های پایین دستی مدیران و معلمان سلیقه ای عمل میکنند، که این تخلف است.

اشرفی تاکید کرد: رسانه ها بیشترین نقش اگاه سازی از حقوق اولیه ی دانش اموزان را دارند که میتوانند ما را در اگاهی مهاجرین یاری کنند و در تلاش بهبود نگرش های عمومی از نوع مثبت باشند .

خانم اشرفی گفت: در حیطه مهاجرین با گستردگی جغرافیایی که هست کار برای ما سخت می شود و اثار غفلت کردن در مسائل مهاجرین برای ما جنبه ی مثبتی نخواهد داشت.خوشبختانه دستگاه اجرایی برای اعمال این قانون اعلام همکاری کرده اند. مرجع ملی حقوق کودک، وزارت کار و تعاون رفاه اجتماعی ورود خوبی در این امر داشتند و برای پیش بردن این قانون زمینه خوب را فراهم میکنند چرا که قانون برای همه است.

اشرفی ادامه داد: سایر دستگاه های اجرایی مثل وزارت تعاون، وزارت دادگستری نقش موثر برای تصویب این مصوبه را داشتند امید که در مسیر اجرا و نظارت هم به خوبی استفاده کنیم و بتوانیم با حداقل موانع و مشکلات شاهد رشد بالای حضور کودکان پناهنده در مدارس دولتی باشیم.

Author

About Author