نشست بروکسل و ادامه حضور ناتو در افغانستان

13940622_201642_445_ناتویک دیپلمات ارشد ناتو اعلام کرده است که وزرای امور خارجه ناتو و افغانستان در بروکسل نشستی امروز جمعه (۳۱ ثور) در مورد چگونگی ادامه حضور ناتو در این کشور برگزار خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، منبع افزود است که انتظار می‌رود مقامات کشورهای ناتو در نشست آینده وزرای امور خارجه این کشورها در بروکسل، حمایت خود را از افغانستان اعلام کنند.

نشست مشترک وزرای خارجه ناتو و افغانستان امروز ۲۰ می ۲۰۱۶ میلادی در لهستان برگزار خواهند کرد و صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور در این نشست اشتراک می کند.

این دیپلمات ارشد ناتو تاکید کرد: در این نشست در مورد موضوعاتی همچون ادامه ماموریت حمایت قاطع برای آموزش، مشاوره‌ و کمک به نیروهای امنیتی و دیگر سازمان‌های افغانستان بحث و تبادل نظر خواهد شد.

وی اظهار داشت که حمایت مالی از نیروهای امنیتی افغانستان تا سال ۲۰۲۰ میلادی، بهبود رابطه قوی سیاسی و طولانی مدت با این کشور از دیگر موضوعات مورد بحث است.

همچنین در این نشست قرار است «جان نیکلسون» فرمانده جدید نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان نیز در این نشست شرکت کند.

علاوه بر آن، نیکلسون در اواخر ماه جاری میلادی به کنگره امریکا می‌رود تا گزارش خود در مورد وضعیت افغانستان را به مقامات این کشور ارائه کند.

در این نشست در مورد چگونگی نتیجه بخش بودن تلاش‌ها برای ادامه همکاری‌ با نیروهای امنیتی و نظامی افغانستان پس از سال ۲۰۱۷ و اوضاع امنیتی و سیاسی کنونی در این کشور بحث خواهد شد.

Author

About Author