نامه آیت الله مکارم شیرازی به رهبرحزب اسلام جمهوری آذربایجان

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید شیعیان جهان به «داکتر محسن صمداف» رئیس حزب اسلام جمهوری آذربایجان نامه نوشت و از وی خواست که به اعتصاب غذای خود پایان دهد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، داکتر محسن صمد اف طی چند روزی است که در اعتراض به اقدامات دولت آذربایجان دست به اعتصاب غذا زده است.

محسن صمداف رهبر حزب اسلام  در سال ۱۹۶۵ میلادی به شهر قبای جمهوری آذربایجان دیده به جهان گشود، وی فارغ التحصیل دکترای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی باکو می‌باشد.

صمداف در سال ۱۹۹۲ میلادی و از آغازین روزهای تشکیل حزب اسلام، وارد حزب شده و مسئولیت دفتر حزب را عهده دار شد.

وی به مدت سالها  به فراگیری تحصیلات دینی در معتبرترین مراکز دینی پرداخت و بعد از بازگشت به کشورش ، به فعالیتهای دینی خود در جمهوری آذربایجان ادامه داد و در نهایت در سال ۲۰۰۷ میلادی در ششمین جلسه حزب با اکثریت قاطع اعضاء به عنوان ریاست حزب اسلام برگزیده شد.

14329197_1176924292368689_1459489263_o

داکتر محسن صمد اف در نتیجه انتقاد شدید از سیاست اسلام‌ستیزی دولت باکو در سال ۲۰۱۱  دستگیر و بعد از ۹ ماه جنجال سیاسی به ۱۲ سال حبس محکوم شد.

با این حال روز گذشته حضرت آیت الله مکارم شیرازی یکی از مراجع تقلید شیعیان جمهوری اسلامی ایران نامه نوشت و از وی خواست که به اعتصاب غذای خود پایان دهد.

در نامه آیت الله شیرازی آمده است: به ما خبر رسید، شما اعتصاب غذا کرده‌‌اید و وضع جسمی شما دگرگون شده، اینجانب حفظ وجود شما را لازم می‌دانم و به همین دلیل تاکید می‌کنم برای همین منظور به اعتصاب غذا پایان دهید و ان شاءالله اجر مجاهدان فی سبیل الله را خواهید داشت.

وی تاکید کرده که امیدواریم حکومت آذربایجان نیز دست از سخت‌گیری‌ها در مورد جنابعالی و امثال شما که هدفی جز اعتلای اسلام و مسلمین و کشور آذربایجان ندارند، بردارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *