معین وزارت خارجه با سفیر ترکیه در کابل دیدار کرد 

2D9A2816بانو عادله راز، معین همکاری های اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان، پس از چاشت امروز با «علی سیت آکین» سفیر جمهوری ترکیه مقیم کابل، در دفتر کارش دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، معین همکاری های اقتصادی وزارت امور خارجه کشور حمله تروریستی شب گذشته در فرودگاه بین المللی اتاترک شهر استانبول ترکیه را محکوم کرد.

وی ضمن اظهار همدردی به دولت و خانواده های قربانیان و مجروحین حادثه،  اظهار داشت که افغانستان سالهاست در خط مقدم مبارزه بر علیه تروریزم قرار داشته و درد و رنج ملت ترکیه را در این حادثه وحشتنام احساس می نماید و ما به این باور هستیم که شکست تروریزم ضرورت به مبارزه مشترک، مخلصانه و همه جانبه کشور های منطقه و جامعه جهانی دارد.

معین وزارت امور خارجه در ادامه، در مورد کانفرانس بروکسل و  نقش کشور های منطقه در  کنفرانس یاد شده صحبت نموده  و همکاری های ترکیه در عرصه های مختلف به ا فغانستان به ویژه پروسه استانبول” قلب آسیا” را مهم و ارزنده دانست.

همچنین سفیر جمهوری ترکیه مقیم کابل با ابراز خرسندی از  ملاقات با معین همکاری های اقتصادی وزارت ا مور خارجه و ابراز سپاس از همدردی دولت و مردم افغانستان به خصوص وزارت ا مور خارجه کشور در پیوند به حمله تروریستی شب گذشته در  فرودگاه  بین المللی اتاترک از ادامه همکاری های دولت متبوعش به افغانستان در بخش های مختلف اطمنان داد.

Author

About Author