مسئول دفتر سیاسی طالبان در قطر با «آخوندزاده» بیعت کرد

قطر مذاکراتطالبان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که «شیر محمد عباس استانکزی» مسئول دفتر سیاسی طالبان در قطر به طور رسمی با هیبت‌الله آخوندزاده، رهبر جدید طالبان بیعت کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بر اساس این بیانیه، کمیسیون فرهنگی طالبان نیز با رهبر جدید این گروه اعلام بیعت کرده است.

این در حالیست که «هیبت الله آخوندزاده» به عنوان دومین رهبر گروه طالبان و جانشین «ملا اخترمحمد منصور» روزگذشته توسط شورای عالی کویته در پاکستان گماشته شد.

قاری یوسف احمدی، یکی از سخنگویان طالبان خبر مرگ ملا منصور را تایید کرده و گفته است رهبر پشین طالبان در روز اول جوزا در منطقه‌ای مرزی بین ولایت قندهار افغانستان و بلوچستان در پاکستان توسط هواپیمای بدون سرنشین امریکا کشته شده است.

براساس فیصله شورای کویته، «ملا محمد یعقوب»، فرزند ملا محمد عمر، بنیانگذار طالبان و «سراج‌الدین حقانی»، فرزند جلال‌الدین حقانی، سرکرده گروه تروریستی حقانی به عنوان معاونین آخوندزاده منصوب شده اند.

آخوندزاده ۵۵ ساله پس از حمله امریکا به افغانستان در سال ۱۳۸۰، قاضی‌القضات طالبان شد و اخیراً به عنوان معاون ملا منصور در گروه طالبان فعالیت داشت.

رهبر جدید طالبان در اولین بیانیه اش روز گذشته تاکید کرد که با پروسه صلح افغانستان حاضر نخواهد و ا هم راه ملا اختر محمد منصور را ادامه می دهد و هیچ وقت تسلیم کفار نمی شود.

گفتنی است جسد ملا اختر محمد منصور در فبرستان سپین بولدک ولایت قندهار همرز با کویته پاکستان دفن شده است.

Author

About Author