مرگ ملامنصور، نقطه روشنی در صلح افغانستان

98759953_mansoor-large_trans++eo_i_u9APj8RuoebjoAHt0k9u7HhRJvuo-ZLenGRumAرئیس جمهور امریکا با تایید مرگ رهبر شورشیان طالب، آن را نقطه عطفی مهم در مسیر برقراری صلح و رفاه در افغانستان دانست.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه و به نقل از شبکه خبری ای بی سی، باراک اوباما با انتشار بیانیه ای، اعلام کرد:”ما رهبر یک سازمان را که توطئه ها و حملات آن همچنان به نیروهای امریکایی و ائتلاف و مردم افغانستان ادامه دارد از میان برداشتیم.”

وی افزود که این فرصتی برای شورشیان طالب است که با دولت افغانستان برای صلح تعامل برقرار کند و هشدار داد که امریکا هر لحظه علیه شبکه های افراطی اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

در حالی که دولت پاکستان دیروز اقدام امریکا برای هدف قرار دادن ملااختر منصور را نقض حاکمیت ملی عنوان کرده بود، اوباما در این بیانیه اعلام کرد که نحوه انجام این عملیات با پاکستان و افغانستان به اشتراک گذاشته شده و تروریست ها به عنوان تهدیدی علیه همه ملت ها، نباید از امنیت برخودار باشند.

اوباما قبل از سفر به ویتنام شخصا مجوز حمله به منصور را صادر کرده بود.

ملااختر محمد منصور جانشین ملا عمر و رهبر طالبان جمعه شب در حمله هوایی هواپیمای بدون سرنشین امریکایی کشته شد.

ریاست امنیت ملی افغانستان، مقام های این کشور و برخی از مقام های شورشیان طالب کشته شدن ملااختر  منصور در این حمله هوایی را تایید کرده اند.

Author

About Author