مردم ولسوالی پسابند، همکار طالبان مسلح

شورای ولایتی غور می گوید که به دلیل همکاری مردم ولسوالی پسابند با طالبان مسلح، این ولسوالی در محاصره شدید طالبان مسلح قرار دارد و راه های مواصلاتی آن نیز به صورت کامل مسدود است.

Afghan-Taliban

محمد مهدوی، عضو شورای ولایتی غور به خبرگزاری خاورمیانه گفت که شمار زیادی از مردم ولسوالی پسابند، جز افراد طالبان مسلح هستند و با آنها همکاری جدی دارند.

به گفته وی، همین همکاری مردم با طالبان مسلح باعث شده است تا این گروه به صورت کامل اطراف تعمیرهای اداری ولسوالی را در کنترول داشته باشند.

مهدوی اظهار داشت که در حال حاضر تمام راه های مواصلاتی ولسوالی پسابند از سوی طالبان مسلح مسدود شده و هیچ کارمند دولتی نمی تواند از راه زمینی در این ولسوالی رفت و آمد کند.

این عضو شورای ولایتی غور تصریح کرد که تمام اکمالات نیروهای امنیتی در بخش تحت کنترول دولت در ولسوالی پسابند از طریق هوا صورت می گیرد و طالبان تمام راه های مواصلاتی را در کنترول دارند.

وی تاکید کرد که اگر عملیات گسترده و اکمالات اساسی برای نیروهای امنیتی در پسابند صورت نگیرد، این ولسوالی به صورت کامل سقوط خواهد کرد.

اما مهدوی تصریح کرد که در حال حاضر هیچ تحرکی از سوی طالبان مسلح صورت نگرفته و نیروهای امنیتی و مخالفان هر کدام در مواضع خود قرار دارند.

منبع گفت :«طالبان در اطراف ولسوالی هستند؛ اما فاصله حضور آنها به حدی نیست که مرمی کلاشینکوف به تعمیر ولسوالی برسد؛ اما اطراف ولسوالی را تحت کنترول دارند.»

این عضو شورای ولایتی غور اظهار داشت که مردم به دلیل اینکه با طالبان مسلح نوعی «ساخت و باخت» دارند از خانه های خود مهاجرت نکرده و طالبان مسلح حاضر در پسابند نیز طالبان بیرونی نیستند.

از سوی دیگر، وی بیان داشت که طالبان مسلح در بسیاری مناطق نیز از خانه های مردم به عنوان سنگر استفاده کرده و از آنجا بالای نیروهای امنیتی شلیک می کنند.

با این حال، عبدالحی خطیبی، سخنگوی والی غور در گفتگو با خاورمیانه، مسدود بودن راه های مواصلاتی ولسوالی پسابند را تائید کرد؛ اما در مورد همکاری مردم با طالبان مسلح اظهار بی خبری کرد.

وی اظهار داشت که مقام های محلی در تلاش هستند تا با راه اندازی عملیات گسترده، ولسوالی پسابند را از وجود طالبان مسلح پاکسازی نمایند.

ولسوالی پسابند، تنها ولسوالی در سطح کشور نیست که در محاصره طالبان قرار دارد؛ بلکه در این اواخر شماری از ولسوالی ها و مناطق کشور توسط طالبان مسلح سقوط کرده و مناطق دیگری هم در محاصره آنها قرار دارد.

Author

About Author