محرومیت مردم سوریه برای پنجمین سال از مراسم حج

عربستان سعودی به بهانه های سیاسی برای پنجمین سال از ادای مناسک حج توسط مردم سوریه جلوگیری کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، عربستان سعودی پنج سال قبل سفارت سوریه در ریاض را بسته و روابط دیپلماتیک را بین این دو کشور قطع کرد.

دولت سعودی پس از این اقدام از ادای فریضه حج توسط حجاج سوری جلوگیری کرد.

کمیته عالی حج سوریه در انتشار بیانیه ای اعلام کرد: عربستان مسئول جلوگیری از فریضه حج مسلمانان سوریه برای پنج سال متواری شد. وظیفه متولیان حرمین و شرفین است تا به حجاج بیت الله الحرام و زوار رسول اکرم(ص) خدمت رسانی کنند. مسئولان سعودی وظیفه دارند تا امنیت حجاج را گرفته و وسایل راحتی آنها را فراهم کند تا حجاج مراسم حج را انجام دهند.

این کمیته افزود: وزارت حج و اوقاف عربستان از امضای توافقنامه ویژه حج با وزارت حج و اوقاف سوریه خودداری می کند که این کار مخالف میثاق معمول است که هر ساله با کشور های اسلامی امضا می کند.

شیخ «سامر عبید» مدیر جامعه جهانی المصطفی درباره سیاست‌های عربستان در مورد مردمی که در سوریه خواهان انجام مراسم حج می باشند گفت: این اقدام عربستان که مردم سوریه را از انجام مناسک حج محروم می کنند، اقدامی ظالمانه بوده و از شرعیت اسلام دور است.

وی افزود: کسی که از حضور مسلمانان در بیت الله الحرام جلوگیری میکند در حقیقت با قرآنکریم و تعالیم اسلامی مخالفت کرده است.

عبید تاکید کرد که باید مسئولیت اداره امور حجاج را یک هیئت از علمای اسلامی برعهده بگیرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *