شعبان و رمضان، صدور ویزای زمینی ایران را آغاز کرد

9807

یک منبع آگاه در سفارت ایران در کابل گفت که محدودیت صدور ویزای زمینی ایران برای شهروندان افغانستان برداشته شده است و آنان از این پس ناچار به تهیه تکت هوائی برای دریافت ویزا و سفر به ایران نخواهند بود.

این منبع آگاه روز شنبه به خبرگزاری خاورمیانه گفته است که این تصمیم بر اساس برنامه بخش کنسولی سفارت ایران در کابل گرفته شده است.

به گفته وی، بر اساس بررسی های انجام شده، اعیاد شعبانیه و فرارسیدن ماه رمضان از جمله دلایل مهمی بودند که صدور ویزای زمینی برای شهروندان افغانستان دوباره آغاز شود.

در حالی که پیش از این هر شهروند متقاضی سفر به ایران باید تکت هوایی در اختیار داشته باشد؛ اما این منبع می گوید که این شرط حالا برداشته شده و صدور ویزای زمینی در برنامه های بخش کنسولی گنجانده شده است.

اما منبع در مورد اینکه این برنامه بعد از ماه شعبان و رمضان نیز تداوم می یابد یا نه، معلومات ارائه نکرد.

با این حال، این منبع سفارت ایران در کابل می گوید که این کار سهولتی است برای حضور قانونی شهروندان افغانستان در ایران و جلوگیری از سفرهای غیرقانونی آنها به این کشور.

ایران در شهرهای هرات، مزار شریف، قندهار و جلال آباد، دارای کنسولگری است و روزانه ۱۰۰۰ ویزا برای شهروندان افغانستان متقاضی سفر به ایران صادر می کنند.

افزایش ناامنی و گسترش بیکاری در افغانستان، موجب موج تازه مهاجرت جوانان از کشور شده و شماری از آنان از راه های غیرقانونی به ایران مسافرت می کنند.

انتظار می رود با صدور ویزای زمینی از مهاجرت غیرقانونی شهروندان کشور به ایران کاسته شود.

جمهوری اسلامی افغانستان و ایران به تازگی یک سند موافقت نامه کنسولی را در ماه حوت سال گذشته به امضاء رساندند که در این سند توافق کردند تا برای گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری، ویزای یک ساله برای بازرگانان دو کشور صادر کنند.

Author

About Author