قیام صدها تن از باشندگان ولایت جوزجان در مقابل طالبان مسلح

صدها تن از باشنده گان ولایت جوزجان سلاح بدست گرفته و از آماده گی های شان برای ایستاده گی در کنار نیروهای امنیتی و مبارزه در مقابل طالبان مسلح خبر دادند.

این افراد که شمارشان نزدیک به یکهزار تن می رسد، می گویند بعد ازین هرگز به کسی اجازه نمیدهند که در نا امن سازی مناطق آنان دست بزنند.

این افراد پیش از چاشت روز دوشنبه با تجمع شان در مرکز ولسوالی آقچه اعلام داشتند که در کنار نیروهای امنیتی می ایستند و برای مخالفان مسلح دولت اجازه فعالیت و نا امن سازی این ولایت را نمی دهند.

فقیر محمد یکتن ازین قیام کننده گان دلیل سلاح برداشتن شان را آزار و اذیت رساندن طالبان برای باشنده گان این ولایت عنوان کرده گفت که پس ازین اجازه نمی دهند که هیچ گروهی دست به آزار و اذیت مردم و یا هم نا امن سازی جوزجان بزنند.

وی علاوه کرد: ” تا یک قطره خون در بدن ما باشد ما از خاک و مردم خود دفاع می کنیم و به بیگانه ها اجازه نمی دهیم که در قریه و منطقه ما گشت و گذار کند “.

پیش ازین نیز شماری از باشنده گان ولایت جوزجان سلاح بدست گرفته و در کنار نیروهای امنیتی در مقابل طالبان جنگیده اند که نتایج خوبی را به همراه داشت.

مقام های محلی ولایت جوزجان نیز ازین حرکت خودجوش مردمان این ولایت حمایت و پشتبانی نموده و وعده هرگونه همکاری را برای تجهیز بهتر این قیام کننده گان داده اند.

لطف الله عزیز والی جوزجان می گوید که نیروهای خیزش مردمی در تامین امنیت اثرگذار است و آنان ازین اقدام نیک مردمان ولایت جوزجان استفاده های مثبت خواهند کرد.

درعین حال شورای ولایتی جوزجان نیز ازین اقدام باشنده گان این ولایت ستایش می کنند و می گویند خلاهای موجود در برخی ولسوالی ها از نگاه کمبود پولیس، با حضور این قیام کننده گان برطرف می شود.

بابرایشچی ریس شورای ولایتی جوزجان به خبرگزاری خاورمیانه گفت که نیروهای خیزش مردمی پیش ازین نیز در کنار نیروهای امنیتی سلاح بدوش داشتند که نتایج خوبی را به همراه داشته است.

وی گفت:

“خیزش های مردمی درکنار نیروهای امنیتی، در تامین امنیت و سرکوب مخالفان مسلح دولت از تاثیرگذاری خاصی برخوردار است، چرا که در اکثر ولسوالی ها تشکیل پولیس اندک است و این تعداد به تنهایی خود در تامین امینت یک ولسوالی بسنده نیست”.

ریس شورای ولایتی جوزجان می گوید حکومت باید در تقویه و تجهیز این نیروها توجه جدی نموده و همچنان آنان را تحت رهبری واحد قرار دهد تا از پراگنده گی این نیروها جلوگیری شود.

در گذشته نیز جوزجان شاهد قیام صدهاتن از باشنده گان این ولایت در مقابل طالبان مسلح بوده که حکومت محلی جوزجان از آن استفاده های مثبتی در ریشه کن سازی طالبان مسلح درین ولایت نموده است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *