قاری ظاهر مسؤل استخبارات طالبان باید اعدام شود

13535934_910880982355703_1451830484_nشماری از باشنده گان ولایت بغلان که نزدیکان شان از سوی قاری ظاهر مسؤل استخبارات طالبان مسلح که اکنون در بند حکومت به سر می برد کشته شده است، از حکومت افغانستان می خواهند که وی را اعدام نماید.

این باشنده گان بغلان می گویند: قاری ظاهر یکی از افراد خطرناک و جانی در بغلان است که نزدیک به هشتاد تن از افراد غیر مسؤل از سوی وی کشته شده اند.

حاجی عبدالرحمان باشنده دندغوری شهر پلخمری که پسر کاکایش توسط قاری ظاهر به قتل رسیده است از حکومت می خواهد که به هیچ صورت این شخص را رها نکند.

وی افزود: ” قاری ظاهر یک آدم بد و ظالم است باید رها نشود و کسی واسطه اش نشود، در روز اول رمضان بچه کاکای مرا که محصل پوهنتون بود در داخل مسجد با انفجار ماین توته توته اش کرد”.

نورحسن یکی دیگر از باشنده گان دندغوری که اموالش را قاری ظاهر ضبط کرده و خودش را نیز ذریعه گلوله زخمی کرده است، خواستار به مجازات رسیدن این شخص است.

وی می گوید: ” تمام امول مرا قاری ظاهر ضبط کرد و خودم را تیرباران کرد که پس از تداوی های زیاد در هند کمی جور شدم و دیگر از هر نفر خویش و قوم من دو میل کلاشینکوف به زور گرفته ، مه از حکومت میخواهم که قاری ظاهر را بدست خودما بدهد قسمیکه مرا تیرباران کرده تیربارانش کنم”.

قاری ظاهر مسؤل استخبارات طالبان مسلح در شمالشرق کشور یکی از افراد کلیدی و خطرناک این گروه گفته می شود که هفته پیش از سوی نیروهای امنیتی و کشفی بغلان حین انتقال به کابل توسط رنجر پولیس میدان وردک همراه با دو منسوب پولیس بازداشت شد.

دست داشتن پولیس در همکاری با انتقال قاری ظاهر واکنش های زیادی را بر انگیخته است، به باور شهروندان کشور، دست داشتن شماری از افراد بلندپایه حکومتی با هراس افگنان یکی از دلایل عمده ناکامی نظامیان افغان در برابر هراس افگنان است.

Author

About Author