فراغت ۱۱۴۴ سرباز اردوی ملی از یک دوره تعلیمات ۹ هفته ی در بلخ

۱۱۴۴ تن از سربازان کندک ۲۵۵ اردوی ملی طی مراسمی از مرکز تعلیمی نظامی قول اردوی ۲۰۹ شاهین مستقر در بلخ بعد از ۹ هفته تعلیمات ابتدایی فارغ گردیدند.

index

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سربازانی که ازین مرکز تعلیمی تازه فارغ شده اند اطمینان میدهند در هر گونه شرایط آماده نبرد با هراس افگنان هستند و به هیچ گروهی اجازه نمیدهند امنیت کشور را بر هم بزنند.

به گفته این سربازان حراست از وطن و دفاع از مردم کشور وظیفه هر فرد بویژه نظامیان افغان است.

این سربازان در حالی وعده مبارزه در مقابل مخالفان مسلح دولت را میدهند که در یک ماه اخیر شماری از ولایات شمالی نسبتاً نا امن است و طالبان مسلح در بخش های از ولایات عملاً با نظامیان افغان درگیر جنگ هستند.

با فراغت این سربازان خوشبینی های نیز بمیان آمده است، جنرال حمیدگل حمید قوماندان قول اردوی ۲۰۹ شاهین درین مراسم خطاب به این سربازان گفت: ” دشمنان وطن ما در موجودیت شما قهرمانان و سایر همرزمان شما به شکست بی مانندی روبرو خواهند شد و آنها هیچگاهی قدرت مبارزه رو در رو را با شما نخواهند داشت”.

این مقام امنیتی حضور سربازان تازه فارغ شده را در میدان های نبرد مؤثر خوانده اضافه کرد که فراگیری آموزش های مسلکی این سربازان میتواند باعث شکست دشمنان وطن شود.

در عین حال باشنده گان ولایت بلخ فراغت این سربازان و پیوستن آنان را در صفوف سربازان دیگر امیدوار کننده در راستای تامین امنیت و شکست طالبان مسلح می دانند.

اسدالله یکتن از باشنده گان ولایت بلخ می گوید: به هر اندازه که سربازان امنیتی افغان آموزش های مسلکی ببینند مهارت جنگی آنها بلند میرود و خوبتر میتوانند هراس افگنان را شکست دهند.

به گفته مسولان مرکز تعلیمی قول اردوی ۲۰۹ شاهین، از آغاز ایجاد این مرکز تعلیمی تا کنون در ۳۳ دوره به تعداد سی و شش هزار (۳۶۰۰۰) تن با کسب مهارت های مسلکی فراغت حاصل کرده اند.

Author

About Author