فاجعه دهمزنگ به صورت دقیق و بی طرفانه بررسی می شود

13775488_270601563307796_2184483188317806859_nلوی څارنوال از تحقیقات دقیق و بی طرفانه در مورد فاجعه چوک شهدا (دهمزنگ) از سوی کمیسیون حقیقت یاب خبر می دهد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، فرید حمیدی، امروز (۵اسد) در نشست خبری حاضر شده و کار کمیسیون حقیقت یاب بررسی چگونگی وقوع رویداد دهمزنگ را آغاز کرد.

به گفته وی، نتایج تحقیقات فاجعه حمله بر مظاهره کننده گان جنبش روشنایی به صورت دقیق و بی طرفانه از سوی این کمیسیون برای اعضای جنبش روشنایی و مردم گزارش داده می شود.

کمیسیون حقیقت یاب با حضور ۱ عضو یک روز بعد از حمله بر مظاهره کننده گان از سوی رئیس جمهور تعیین شده و ریاست آن را لوی څارنوال به عهده دارد.

این در حالی است که اعضای جنبش روشنایی و شورای عالی مردمی معتقد هستند که باید کمیسیونی ایجاد شود که اعضای این جنبش و نهادهای خارجی حضور داشته باشند.

به باور آنان، کمیسیون هایی که در گذشته از سوی حکومت برای بررسی رویدادها ایجاد شده بود، هیچ نتیجه ای را در پی نداشته است.

این در حالی است که رئیس جمهور نیز از کمیسیون حقیقت یاب خواسته است تا به زودترین فرصت چگونگی وقوع رویداد خونین دهمزنگ را بررسی کرده و نتایج آن را به ریاست جمهوری ارائه کند.

در نتیجه انفجارهای انتحاری در دوم اسد در بین مظاهره کننده گان جنبش روشنایی در چوک شهدای کابل، بیش از ۳۰۰ تن شهید و مجروح شد.

گروه تروریستی داعش نیز مسوولیت این انفجارها با را به عهده گرفت.

 

Author

About Author