غنی و عبدالله جهت اشتراک در نشست وارسا عازم پولند شدند

عبدالله و غنیمحمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان و داکتر عبدالله رئیس اجرایی حکومت در رأس یک هیات عالی رتبۀ دولتی جهت اشتراک در نشست وارسا برای یک سفر سه روزه عازم وارسا پایتخت پولند شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، قرار است رئیس جمهور غنی در این سفر در نشست وارسا سخنرانی نموده و دیدگاه افغانستان را در رابطه به مسایل مختلف بخصوص مبارزه با تروریزم، بیان خواهد کرد.

همچنان رئیس جمهور در حاشیۀ این نشست با سران و مقامات عالی رتبۀ کشورهای عضو ناتو به طور جداگانه دیدار خواهد کرد.

در این سفر رئیس جمهور و داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرایی را صلاح‌الدین ربانی وزیر امور خارجه، محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی، دگرجنرال عبدالله حبیبی وزیر دفاع ملی، اکلیل حکیمی وزیر مالیه، سلامت عظیمی وزیر مبارزه با مواد مخدر، داکتر محمد همایون قیومی مشاور ارشد رئیس جمهور در امور زیربنایی، عبدالسلام رحیمی رئیس عمومی ادارۀ امور ریاست جمهوری، نادر نادری مشاور ارشد رئیس جمهور و محمد هارون چخانسوری سخنگوی رئیس جمهور، همرایی می‌کنند.

یانس استولتنبرگ “دبیر کٌل سازمان پیمان أتلانتیک شمالى” از هر دو رهبر حکومت وحدت ملی دعوت نموده بود تا در این نشست اشتراک نمایند.

در این نشست کشورهای عضوء ناتو در باره تداوم و گسترش کمک های نظامی به نیروهای امنیتى افغانستان تا سال ۲۰۲۰ تصمیم خواهند گرفت.

Author

About Author