عطا محمد نور: هرکسى به کشور صادقانه خدمت کرده، مجاهد است

از پنجمین سالگرد شهادت رهبر جهاد و مقاومت و رئیس شورای عالی صلح پروفیسور استاد برهان الدین ربانی و پانزدهمین سالگرد شهادت قهرمان ملی کشور «احمد شاه مسعود» طی همایش شکوهمندی در بلخ، گرامیداشت بعمل آمد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این مراسم امروز سه شنبه (۳۰ سنبله) با حضور والی بلخ، مقامات امنیتی و سران جهادی در شمال کشور در شهر مزار شریف برگزار شد.

عطامحمد نور والی بلخ و رئیس عمومی شورای اجرایی جمعیت اسلامی با یاد کرد از کارنامه های شهدای کشور، از استاد شهید برهان الدین ربانی به عنوان شخصیت ملی، رهبر خردمند و مبارز فرزانه یی یاد کرد که یک عمر برای آزادی و اعتلای افغانستان کوشیده بود.

آقای نور در ادامه صحبت هایش از شهید مسعود و فداکاری های او یاد نمود و او را فرزند شجاع، سرلشکر متین و استوار و مجاهد نستوه نام برد و بر تداوم راهش تعهد سپرد.

رییس عمومی شورای اجرایی جمعیت اسلامی، مبارزه مردم افغانستان در دوران جهاد و مقاومت را، مسیری برای آزادی کشور و رسیدن به ارزشهای والای انسانی خواند و افزود: “هرکسى که به این وطن صادقانه خدمت کرده، مجاهد است.

وی افزود که کسى با قلم، کسى با تفنگ و کسى با اندیشه اش در جهاد و مقاومت سهم داشته اند و آنانیکه تصور کردند مجاهدین را حذف کنند، بى خبر از آن بودند که ملت همه مجاهد است.

آقای نور از توافقنامه حکومت وحدت ملی با گلبدین حکمتیار، به عنوان یک قدم در جهت رسیدن به صلح نام برد و اظهار امید واری نمود که این توافق بتواند بخشی از مشکل افغانستان را حل کند.

در ادامه این همایش، فرمانده قول اردوی ۲۰۹ شاهین، رئیس منتخب شورای ولایتی بلخ، نماینده شورای علما، نماینده نهاد های مدنی و نماینده خانواده شهدا صحبت و همچنین خوانش شعر و ترانه ها نیز شامل برنامه بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *