عضو شورای نظارت بر حوزات علمیه هرات بازداشت شد

حجت الاسلام و المسلمین قربان غلامپور عضو شورای نظارت بر حوزه های علمیه هرات و مقسم شهریه چند تن از مراجع تقلید؛ ۱۰ روز پیش از سوی منسوبین امنیت ملی بازداشت شد.

n00129960-b

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نزدیکان آقای غلامپور ادعا دارند که ده روز پیش منسوبین امنیت ملی وی را بازداشت کرده و بعد از دو روز نگهداری در هرات، غلامپور را به کابل انتقال دادند.

حجت الاسلام غلامپور، عضو شورای نظارت بر حوزات علمیه هرات و تقسیم کننده شهریه چند تن از مراجع تقلید برای طلبه های این ولایت بوده است.

نزدیکان غلامپور می گویند که موظفین امنیت ملی ده روز پیش به دفتر کارش آمده و او را با خود برده اند و تا حال از سرنوشت وی هیچ خبری ندارند.

بر اساس گفته های نزدیکان عضو شورای نظارت بر حوزات علمیه هرات، تا حال اتهام وارده و علت بازداشت غلامپور برای آنها مشخص نشده است.

بعد از بازداشت حجت الاسلام غلامپور، شماری از روحانیون کشور نسبت به این رویداد واکنش نشان داده و خواهان رهایی وی شده اند.

سید عیسی حسینی مزاری، رئیس عمومی مرکز فعالیتهای فرهنگی اجتماعی تبیان؛ در بیانیه تحلیلی، ابعاد این دستگیری را مورد بررسی قرارداده و در نهایت از دولت افغانستان خواسته تا آقای غلامپور آزاد شده و ممانعت از دستگیری های بعدی را مطرح کرده است.

عضو شورای نظارت بر حوزات علمیه هرات در حالی بازداشت می شود که هفته گذشته، «سید یونس علوی» یکتن از روحانیون این ولایت از سوی افراد مسلح ناشناس به قتل رسیده بود.

سال گذشته نیز شیخ «عزیزالله نجفی» از روحانیون و مجاهدین برجسته هرات در حادثه ای مشابه به قتل رسیده بود.

Author

About Author