عراقی‌ها داعش را شکست دادند و به وحدت ملی رسیدند

IMG22290752سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم چهلمین روز شهادت “مصطفی بدرادین” معروف به ذوالفقار سخنرانی کرد و گفت که عراقی‌ها توانستند گروه تروریستی داعش را بیرون کنند و به وحدت ملی برسند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این مراسم در مجتمع فرهنگی تربیتی شاهد بیروت واقع در مسیر فرودگاه لبنان برگزاری شد.

شهید مصطفی بدرالدین از فرماندهان حزب‌الله بود که بر اثر حملات توپخانه ای عناصر تکفیری در حومه دمشق پایتخت سوریه به شهادت رسید.

این فرمانده شهید از سال ۱۹۸۲ فعالیت جهادی و مبارزاتی خود را در دوایر حساس امنیتی و نظامی مقاومت آغاز کرد، او همواره از سوی سازمان‌های جاسوسی اسرائیل، امریکا و انگلیس تحت تعقیب قرار داشت و بارها از عملیات ترور جان سالم به‌در برده بود.

دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی امروز خود گفت: «سید ذوالفقار» مسئول آزادی اسرا از زندان‎های اسرائیلی پس از جنگ ۳۳ روزه و برخی پرونده‎های جهادی در عراق و سوریه بود.

وی همچنین ایام ماه رمضان را به مسلمانان تبریک گفت و توصیه کرد که از بقیه ایام این ماه مبارک بویژه کسانی که لیالی این ماه را از دست دادند، استفاده کنند.

نصرالله افزود: سید ذوالفقار فرمانده شجاع، باهوش، با ثبات رای و نترس بود و حزب الله بدون شک با شهادت بدرالدین فرمانده بزرگی از فرماندهان مقاومت را از دست داده‎ است.

دبیر کل حزب الله در ادامه به نقش شهید در موضوع آزادی اسرای مقاومت از زندان‌های رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت که شهید بدرالدین به این موضوع توجه خاصی داشت و تلاش‌های زیادی برای آزاد کردن این اسرا از زندان‌های اسرائیل کرد.

سید حسن نصرالله افزود: سید ذوالفقار در پرونده اسرا پس از جنگ ۳۳ روزه در تابستان ۲۰۰۶ نقش اساسی ایفا کرد و رئیس تیم مذاکرات برای آزادی اسرا از زندان های اسرائیلی بود.

وی افزود: دبیرکل حزب الله مسئول تعدادی از پرونده های جهادی در عراق و سوریه بود.

دبیرکل حزب الله با تاکید بر اهتمام شهید به تحولات منطقه تصریح کرد: اوضاع در عراق بسیار سخت شده بود و برادران عراقی ما درخواست نیرو و فرمانده می کردند. این درخواست به محض اینکه به گوش شهید مصطفی بدرالدین رسید، درخواست فورا پاسخ داده شد و تعداد مطلوب عراق راهی بغداد شدند. این اقدامی است که هر کسی نمی تواند آن را انجام دهد.

وی گفت: اگر ایرانی ها و سپاه پاسداران به این درخواست برادران عراقی پاسخ نمی داند و عراقی ها به ندای مرجعیت دینی خود گوش فرا نمی دادند، امروز داعش سر از بغداد در می‎آورد.

دبیرکل حزب الله افزود: با وجود همه مشکلات دیدیم که عراقی‌ها توانستند داعش را بیرون کنند و به وحدت ملی برسند. مردم عراق از این طرق توانستند بر خلاف خواست برخی شبکه‌های ماهواره‌ای که از داعش دفاع می‌کردند و به دنبال تفرقه‌افکنی بودند، داعش را شکست دهند. عراقی‌هایی که امروز در فلوجه و موصل با داعش می‌جنگند، نه تنها از شهر‌های خود بلکه از کل منطقه در برابر تروریسم دفاع می‌کنند.

دبیرکل حزب الله در ادامه تاکید کرد که شهید بدر الدین از همان ابتدا نسبت به میزان تهدید‌های و خطر‌های پیش‌رو در سوریه واقف بود، وی از معدود کسانی بود که معتقد به وجود فرصتی برای گذشتن از این آزمایش وامتحان بودند.

هنگامی که درگیری‌ها در قلب شهرهایی چون دمشق، حلب، حمص و دیگر شهرهای بزرگ سوریه وجود داشت، کمتر کسی بر این باور بود که ما بتوانیم با چالش‌های موجود در سوریه رودررو شویم، اما شهید بدرالدین از جمله این افراد بود و تجربه‌های او درک و فهم وی از حوادث سوریه را اثبات کرد.

وی گفت: سوری‌ها و همپیمانان آن در سخت‌ترین شرایط جنگ مبارزه کردند و امروز شرایط تحولات میدانی سوریه بهتر است. پرونده حلب یکی دیگر از پرونده ها بوده است. چند ماه گذشته یکی از تصمیمات بین المللی و منطقه ای «ترکیه-عربستان» این بود که تعداد بیشتری از عناصر مسلح تروریستی را به شمال حلب اعزام کنند، زیرا قرار بود سناریوی جدیدی را پیاده کنند اما همه سناریوها و توطئه های آن ساقط شد.

نصرالله افزود: بر اساس طرح سعودی ترکیه‎ای، هزاران نفر از تروریست ها از کشورهای مختلف از طریق مرزهای ترکیه با هدف سقوط بقیه مناطق حلب، وارد شمال این استان شدند. ما در مرحله جدیدی از سناریوهای جنگ علیه سوریه قرار داریم و جنگ برای دفاع از حلب در واقع جنگ برای دفاع از بقیه مناطق سوریه و دفاع از دمشق، لبنان، عراق و اردن است.

سید حسن نصرالله به تعداد تلفات نیروهای حزب الله در حلب اشاره کرد و گفت: از ابتدای ماه جاری میلادی تاکنون ۲۶ نفر از نیروهای حزب الله شهید، یک نفر مفقود و یک نفر دیگر نیز اسیر شدند.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: شواهد و اسنادی داریم که بیش از ۶۱۷ تروریست از جمله ده‎ها سرکرده و فرمانده گروه‌های تروریستی از ابتدای ژوئن در حلب کشته شدند.

نصرالله گفت: ما در سوریه در سکوت مبارزه می کنیم و هر روز تعداد کشته های داعش و اسرا را اعلام نمی کنیم. میزان تلفات عناصر تروریستی در سوریه نشان می دهد که با هدف خود در رسیدن به پیروزی بسیار فاصله دارند.

وی با بیان اینکه یک جنگ حقیقی و استراتژیکی بزرگ در حلب وجود دارد، گفت: شرایط ایجاب می‌کند که در حلب حضور گسترده داشته باشیم، نه اینکه ضعیف باشیم و تسلیم اخبار کاذب و دروغین شویم.

سید حسن نصرالله در ادامه سخنرانی خود به تحولات بحرین و موضوع سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین اشاره کرد و گفت: آنچه که مقامات بحرینی علیه شیخ عیسی قاسم انجام دادند، اقدامی خطرناک است.

وی افزود: همه اعتراضاتی که مردم بحرین مسالمت آمیز به دور از خشونت بر مبنای قوانین انسانی و اخلاقی و بین المللی است، این در حالی است که آل خلیفه به حذف تعداد زیادی از علما و مراجع دینی اقدام و تلاش می کند درخواست مخالفان برای مذاکره و گفتگو را رد کند.

نصرالله تاکید کرد که ممنوعیت گفتگو میان بحرینی ها و ندادن حق و حقوق به بحرینی ها از تصمیمات آل سعود است، از همین روی می بینیم که مردم عربستان هیچ گونه مشارکت سیاسی در کشورشان ندارند؛ چرا که اگر گفتگوی ملی در بحرین اجرا شود و نتیجه دهد، باید در عربستان هم اجرایی شود.

Author

About Author