ظهور داعش در ولسوالی های جوزجان

شورای ولایتی جوزجان می گوید درین اواخر گروه تروریستی داعش در دو ولسوالی این ولایت ظهور کرده و به تمرینات نظامی و جلب و جذب نیرو مصروف است.

146160048048660737

به گفته این وکلای شورای ولایتی جوزجان؛ ظهور داعش در کنار طالبان مسلح در وخیم تر شدن وضع امنیتی جوزجان تاثیر گذار است و در صورتیکه برای مهارسازی آنها اقدام جدی روی دست گرفته نشود، نیروهای امنیتی و افراد طرفدار حکومت با چالش های فراوانی روبرو می شوند.

بابر ایشچی رئیس شورای ولایتی جوزجان به خبرگزاری خاورمیانه گفت :«ولسوالی های درزاب و قوش تپه که از چند ماه به این سو راه رفت و آمد زمینی آنها بر روی نظامیان مسدود است و طالبان مسلح بارها با نیروهای امنیتی در این دو ولسوالی درگیر شده اند، در این اواخر شاهد حضور افراد وابسته به گروه تروریستی داعش است و این موضوع بیشتر از پیش باعث نگرانی شهروندان ولایت جوزجان شده است.»

به گفته وی، داعش در این ولسوالی ها به جلب و جذب نظامی شان پرداخته و افراد تازه جلب شده آنها نیز از سوی استادان فرستاده شده این گروه؛ تمرینات نظامی می بینند.

ایشچی اظهار داشت :«اگر جلوی فعالیت های آینده داعش در جوزجان گرفته نشود، در آینده وضعیت امنیتی در این ولایت خیلی وخیم خواهد شد.»

منبع در مورد هویت استادان گروه تروریستی داعش معلومات ارائه نکرد.

ریس شورای ولایتی جوزجان می گوید که این موضوع را با مقام های محلی نیز در میان گذاشته و از آنان خواستار توجه جدی در عرصه از بین بردن این گروه شده اند.

بر اساس اظهارات وی، حکومت محلی جوزجان به تنهایی قادر به از بین بردن گروه تروریستی داعش در این ولایت نیست و باید حکومت مرکزی نیز توجه جدی نماید.

منبع در حالی که مسدود بودن راه مواصلاتی بر روی نظامیان را یک مشکل جدی دانست، خواهان تجهیز بهتر نیروهای نظامی از طریق هوا در این ولسوالی ها شد.

عبدالقادر مالیه، عضو شورای ولایتی جوزجان نیز ظهور داعش را در این ولایت نگران کننده می داند.

23507_L16x9

وی می گوید که در صورت همکاری مردم و تجهیز نیروهای امنیتی، داعش نمی تواند در جوزجان پایگاه بسازد.

این عضو شورای ولایتی پایین بودن کمیت نیروهای امنیتی را در جوزجان یک مشکل دیگر در راه مبارزه با گروه های مخالف مسلح دانست.

از سوی دیگر، مقام های امنیتی جوزجان نیز ظهور داعش را در این ولایت تائید کرده و می گویند که تا کنون این گروه به فعالیت های علنی شان شروع نکرده اند.

مل پاسوال رحمت الله ترکستانی فرمانده پولیس جوزجان به خبرگزاری خاورمیانه گفت :«یک گروه کوچکی از مخالفان در ولسوالی های درزاب و قوش تپه فعالیت دارند که سرکرده گی شان را شخصی بنام قاری حکمت بدوش دارد و این گروه با تغییر دادن بیرق شان لقب «داعش» را به خود داده اند.»

به گفته وی، این گروه جدا شده از بدنه طالبان مسلح است و در این اواخر رنگ بیرق شان را به رنگ بیرق گروه تروریستی داعش مبدل ساخته و عملکردهای شبیه این گروه را نشان داده اند.

فرمانده پولیس جوزجان از آغاز عملیات زودهنگام علیه برچیدن دامنه فعالیت گروه های مخالف مسلح دولت به ویژه افراد وابسته به گروه تروریستی داعش در ولسوالی های قوش تیپه و درزاب خبر می دهد.

گروه تروریستی داعش بعد از ظهور در عراق به افغانستان گام گذاشت و در حال حاضر بیشترین فعالیت آنها نیز در شماری از ولسوالی های ناآرام ولایت ننگرهار است.

Author

About Author