طرح قانون استندرد سازی به رئیس جمهور ارایه شد

13735635_1034622043280704_7879684288438550979_oطرح بازنگری شده قانون استندرد سازی افغانستان از کمیته اختصاصی به رئیس جمهور غنی ارائه شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این طرح در جلسه اختصاصی وزرای عدلیه و صحت عامه، معین وزارت تجارت و صنایع و رئیس اداره ملی استندرد در ارگ به بحث گرفته شد.

طرح قانون مذکور که در شش فصل و ۳۴ ماده ترتیب گردیده است، در جلسه مورخ ۲۶ سرطان کابینه در پرنسیپ مورد تایید قرار گرفته بود و به کمیته که در ترکیب آن مسئولین وزارت های عدلیه، تجارت و صنایع، صحت عامه و ریاست اداره ملی ستندرد شامل بودند، وظیفه سپرده شد تا طرح مذکور را مطابق تذکر جلسه کابینه، تصحیح نمایند، پس از آوردن اصلاحات لازم آنرا نهایی و برای ملاحظه رئیس جمهور کشور ارائه کنند.

در این جلسه وزیر عدلیه گفت که بر اساس هدایت رئیس جمهور کشور، ابهامات طرح قانون استندرد سازی از سوی کمیته موظف رفع گردید و اصلاحات لازم در آن رونما شد.

در مقابل رئیس جمهور ضمن تشکر از کمیته مذکور، به وزیر عدلیه هدایت داد تا یادداشت ها و هدایات جلسه امروزی را نیز جهت اصلاحات بیشتر، در طرح قانون استندرد سازی گنجانیده و برای طی مراحل آن اقدام نمایند.

رئیس جمهور افزود که تجارت تنها از طریق صادرات امکان پذیر است و صادرات باید در مطابقت به استندرد و نورم های بین المللی عیار گردد تا محصولات ما در بازار های بین المللی راه یابند.

رئیس جمهور تاکید کرد که باید برای تولیدات داخلی اولویت قایل شویم و تمام اموال وارداتی از سوی اداره ملی استندرد مورد بررسی قرار گیرد.

Author

About Author