طرح جدید امریکا برای ادامه حضور در افغانستان تا سال ۲۰۲۰

نیروهای امریکاییامریکا در طرح جدید خود برای ادامه حضور نظامی در افغانستان اعلام کرده به کمک متحدان خود سالانه ۵ میلیارد دالر برای تامین امنیت و آموزش نیروهای ارتش افغانستان هزینه می کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رویترز به نقل از یک مقام ارشد نظامی در وزارت دفاع امریکا گفته است این کشور برنامه ای برای تامین امنیت افغانستان تا سال ۲۰۲۰ ارائه کرده است که برای تامین هزینه های آن به کمک متحدان خود نیاز دارد.

بر اساس این طرح قرار است امریکا به کمک متحدان خود سالانه ۵ میلیارد دالر برای تامین امنیت و آموزش نیروهای ارتش افغانستان هزینه کند.

قرار است موضوع امنیت افغانستان در برابر طالبان با حضور کشورهای عضو ناتو در نشست ورشو بررسی شود.

جنرال اسکیپ دیویس فرمانده ارشد نظامیان امریکایی روز دوشنبه در کابل به خبرنگاران گفت: دولت امریکا این برنامه را تا سال ۲۰۲۰ ادامه خواهد داد.

وی اظهار امیدواری کرد وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو و متحد امریکا در نشست ورشو از هزینه های تامین امنیت در افغانستان حمایت کنند.

کشورهای عضو ناتو در سال ۲۰۱۲ اعلام کرده بودند که قصد دارند حمایت مالی خود را از جنگ افغانستان کاهش دهند. ناتو می گوید قصد دارد به تدریج نیروهایش را از افغانستان خارج کند.

دولت نمریکا متعهد شده است ۳/۵ میلیارد دالار از این هزینه را پرداخت کند و دولت افغانستان نیز توانایی پرداخت سالانه ۴۰۰ میلیون دالر از این مبلغ را دارد و امریکا انتظار دارد بقیه هزینه ها را متحدانش در ناتو تامین کنند.

به گفته جنرال دیویس در طرح جدید پنتاگون نیروهای نظامی و پولیس افغانستان به ۳۵۲ هزار نفر افزایش می یابند.

Author

About Author