صلح افغانستان، زمانگیر است

UNفرستاده ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان، صلح را نیاز جدی افغانستان می داند؛ اما معتقد است که این پروسه زمانگیر بوده و به حوصله مندی نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، تادامیچی یاماموتو، در نشست خبری امروز (۴اسد) در کابل اظهار داشت که روند صلح زمانگیر است و در مقابل طولانی ‌شدن آن باید از حوصله مندی کار گرفت.

وی باورمند است که نتیجه ندادن پروسه صلح افغانستان به معنی آن نیست که حوصله مندی از دست داده شود.

یاماموتو اظهار داشت که پروسه صلح درازمدت است تلاش‌ های صورت گرفته از جانب گروه چهارجانبه و اعلام آماده ‌گی پاکستان، نشان می دهد که حکومت افغانستان برای رسیدن به این خواسته خود، همکارانی دارد.

منبع با بیان اینکه سازمان ملل با جدیت به دنبال صلح افغانستان است، اظهار داشت که اراده مردم و حکومت افغانستان رسیدن به صلح است و باور داریم صلحی که از راه مذاکره به میان می‌ آید بهترین گزینۀ صلح است.

این در حالی است که هفته گذشته مقام های نظامی امریکا و پاکستان بر روی نحوه از سرگیری مذاکرات صلح افغانستان باهم دیدار و گفتگو کرده بودند؛ اما کابل اعلام کرده است که در حال حاضر هیچ اراده ای برای آغاز دوباره گفتگوهای صلح ندارد.

بعد از آنکه پاکستان به تعهدات خود در قبال نتایج مذاکرات چهارجانبه عمل نکرده و خلاف آن برخورد کرد، کابل نیز واکنش نشان داه و رئیس جمهور غنی در نشست وارسا به صورت واضح گفت که دیگر به صلحی که از طریق پاکستان به دست آید، خوشبین نبوده و این کشور بین تروریست تبعیض قایل می شود.

حال باید دید که تلاش های سازمان ملل برای تحقق صلح افغانستان چه نتایجی را به دنبال خواهد داشت؟

 

Author

About Author